هک شدن موبایل وزیر دفاع اسرائیل توسط ایران

به گزارش رکنا، در بحبوحه اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر طرح اشغال کرانه باختری و بودجه سال ۲۰۲۱، آشکار شدن پنهان‌کاری سرویس‌های امنیتی تل‌آویو در موضوع هک شدن تلفن همراه «بنی گانتز» وزیر جنگ کنونی این رژیم، تنش‌های جدیدی را به وجود آورده است.

در مارس ۲۰۱۹ بود که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد «نداف آرگامان» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) جلسه‌ای محرمانه با گانتز داشته و در این جلسه به او گفته که تلفن همراه وی به دست افراد مرتبط با ایران هک شده است.

نتانیاهو از پنهانکاری شاباک خشمگین است

به نوشته روزنامه هاآرتص، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز از پنهان‌کاری شاباک درباره جزئیات این واقعه خشمگین شده و چندین بار به آرگامان به دلیل گزارش ندادن به وی در این باره شدیدا اعتراض کرده است.

هاآرتص بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، نوشت از نظر نتانیاهو رئیس شاباک ملاحظات امنیتی را در نظر نگرفته بلکه سعی داشته به گانتز در گرفتن جای وی کمک کند. نتانیاهو در یکی از جلسات خصوصی درباره آرگامان گفت: «او از گانتز محافظت می‌کند».

بر این اساس، گانتز اما با ادعای اینکه هیچ اطلاعات امنیتی در تلفن همراه وی وجود نداشته و هکرها نمی‌توانند از آن برای اخاذی از وی استفاده کنند، «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را به همکاری با نتانیاهو و تلاش برای تخریب چهره خود متهم کرد.

این در حالی است که چند روز پیش نتانیاهو بدون مشورت با گانتز و گرفتن تاییدیه از وی، حضور کوهن در سمت ریاست موساد را برای شش ماه دیگر تمدید کرد.

احتمال لو رفتن اطلاعات گانتز وجود دارد

یک سیاستمدار صهیونیست و از آشنایان گانتز اما به هاآرتص گفت حتی احتمال لو رفتن اطلاعات خصوصی گانتز در جریان هک شدن موبایل وی هم شدیداً نتانیاهو را نگران کرده است.

این روزنامه در ادامه با بیان اینکه چیزی از وخامت موضوع هک شدن موبایل گانتز کم نشده، دلیل آن را اینگونه توضیح داد: «نفتالی بنت در زمانی که تصدی وزارت دفاع را برعهده داشت، گزارشی را درباره هک شدن موبایل گانتز توسط ایرانی‌ها و عواقب، آن از سوی مقام‌های امنیتی دریافت کرد».

هاآرتص تنش بین نتانیاهو و آرگامان را نشانه دیگری از وجود بدگمانی عمیق در ذهن نتانیاهو درباره رؤسای سازمان‌های دولتی توصیف کرده و نوشت این بدگمانی با درگیر شدن فزاینده وی در پرونده‌های فساد نیز وخیم‌تر می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟