دختر زاهدانی بی آبرو شد / مرد پلید بازداشت شد

سرهنگ حسن کیخا اظهار کرد: با مراجعه خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی با ایجاد صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی ام کرده است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های بعمل آمده در روند رسیدگی به پرونده، متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی به این پلیس احضار شد.

بازداشت مرد شیطان صفت در زاهدان

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم که جوانی 20 ساله بود در تحقیقات بعمل آمده ابتدا منکر هر گونه عمل مجرمانه‌ای شد، ولی در ادامه با مشاهده مستندات، لب به اعتراف گشود و اعلام داشت، مدتی پیش با شاکی در فضای مجازی ارتباط داشته و تصاویر خصوصی وی را به دست آورده و در حال حاضر به جهت افزایش فالوور‌های خود، در صفحه اینستاگرام استفاده کرده است.

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان سیستان بلوچستان با بیان اینکه فرد متهم به مراجع قضایی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران در فضای مجازی همواره در کمین هستند، مراقب باشید جهت جلوگیری از افتادن در دام این‌گونه افراد سودجو به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود اعم از تصاویر خصوصی و شخصی را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری نکنید. ضمنا کاربران باید آگاهانه وارد فضای مجازی شده و تمام جوانب امنیتی را در این محیط باید مد نظر قرار دهند.

سرهنگ کیخا گفت: برابر قانون جرایم رایانه‌ای هر گونه مزاحمت برای دیگران اعم از انتشار تصاویر خصوصی، هتک حیثیت و ... در فضای مجازی جرم تلقی شده و مجازاتی از قبیل حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی میان شهروندان بوده و آنان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از این طریق به پلیس اعلام دارند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟