فیلم تاسف بار از هجوم مردم برای خرید دلار در تهران
حجم ویدیو: 6.62M | مدت زمان ویدیو: 00:00:54

به گزارش رکنا، کارکنان یک صرافی در یکی از پاساژهای تهران پشت درهای بسته روی صندلی‌های خود نشسته و از هجوم مردم برای خریدن دلار ۲۱ هزار تومانی فیلم می‌گیرند.

تفاوت بهای دلار در صرافی‌ها و بازار آزاد برخی از مردم را وادار کرده است سرمایه خود را در خرید و فروش دلار به کار بیندازند. هر چند خریدن چیزی در حدود ۲۰۰۰ دلار با هر کد ملی به دست‌کم ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد اما بازگشت آن با حاشیه سود دو سه میلیونی، آنی است و زیان و سوخت و سوز هم ندارد.

تصویر تکان‌دهنده از هجوم برای خریدن دلار /چرا به درد مردم می‌خندند؟

آنچه در این ویدئوی کوتاه می‌بینیم، هجوم مردم برای ایستادن در صف خریدن دلار ۲۱ هزار تومانی در یکی از پاساژهای مرکز تهران در میانه‌های تیرماه ۹۹ است. زن و مرد و پیر و جوان با باز شدن درهای پاساژ با شتاب تمام از پله‌ها پایین می‌روند تا زودتر به صف برسند و مطمئن شوند دلار به آنها می‌رسد. این هجوم پرشتاب را شاید بتوان درک کرد اما رفتار آنها که پشت درهای بسته نشسته و به مردم می‌خندند، دست‌کم در زمانه امروز درک‌ناشدنی است.

پاساژ فردوسی تهران و هجوم مرد برای خرید دلار 21 هزار تومانی

پیشاپیش از اینکه ویدئوی بارها دیده‌شده را اینجا برای شما منتشر می‌کنیم، عذر می‌خواهیم اما بدانید هدف و نیت ما از به اشتراک گذاشتن این تصاویر نه کوچک کردن برخی مردم دردمند که یادآوری اهمیت برخی رفتارهای انسانی در زمانه پردرد امروزی است. باورپذیر است که گروهی با دلار سوداگری می‌کنند اما باید پذیرفت خیلی‌ها هم با خریدن دلار و بردن سود یکی دو میلیونی می‌خواهند گره از کار فروبسته زندگی‌های خود بگشایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟