نجات 2 بره قوچ و میش ارمنی در شهرستان سقز

به گزارش رکنا، فرهاد سیف پناهی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز گفت:دو رأس بره قوچ و میش ارمنی که به دلیل نامعلوم از مادر خود جدا شده بودند توسط دوستداران محیط زیست به مأموران پاسگاه محیط بانی سولاکان سقز تحویل داده شدند.

او افزود:این دو بره یک یا دو روزه با توجه به ضعف جسمانی توسط محیط بانان شیر دهی و تغذیه شده و با تلاش فراوان پرسنل یگان حفاظت منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز، مادر یکی از بره پیدا شد وپس از اطمینان از سلامتی جسمی و توانایی دنبال نمودن مادر آن را به آغوش مادرش بازگرداندند.

سیف پناهی گفت:بره دیگر علیرغم تلاش فراوان مأموران یگان حفاظت، مادر آن پیدا نشده و پس از یک ماه مراقبت ویژه توسط محیط بانان دلسوز، پس از اطمینان از وضعیت جسمی و معاینات دامپزشکی شهرستان، سرانجام با دستور و هماهنگی با تمهید اقدامات مناسب تحویل سایت قوچ و میش منطقه حفاظت شده بیجار شد.

گفتنی است،شهرستان سقز با داشتن منطقه حفاظت شده عبدالرزاق از شهرستان‌های مهم در داشتن تنوع زیستی است که تا کنون بیش از ۸۰ گونه پرنده و ۱۷ گونه پستانداران از جمله لک لک، عقاب طلایی، هما، قرقی، مرغ حق، کبک، قوچ و میش، شغال و میش مرغ در این زیستگاه شناسایی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580932 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟