مرگ 26 مسافر در جاده کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش رکنا،  رئیس مرکز حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تصادفات سه ماهه نخست امسال، در این استان ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.

محسن جلیل روز چهارشنبه اظهار داشت‬‬: این تعداد در مقایسه با آمار سه ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: تعداد فوتی های حوادث رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه نخست ۹۸، حدود ۳۴ نفر بوده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته باید در نظر داشت که امسال مسافرت ها به علت ملزم بودن به رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی در ایام شیوع بیماری کرونا کاهش یافت.

جلیل ابراز داشت: بنا بر آمار استخراج شده از واحد اطلاعات آماری مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان در طی ۱۸۲۸ ماموریت انجام شده در موارد سوانح و حوادث ترافیکی در سه ماه اول سال جاری تعداد ۲۳۱۵ نفر مصدوم گزارش شده است.

وی بیان کرد: همچنین در سه ماهه اول سال ۹۸ در ۲۱۲۹ ماموریت انجام شده در موارد تصادف و حادثه های ترافیکی در جاده های درون شهری و برون شهری استان، توسط پایگاه های اورژانس تعداد ۳۴۲۵ نفر مصدوم گزارش شده است.

تصادف مرگبار با 26 کشته در جاده یاسوج

جلیل از رانندگان هم استانی خواست که از سرعت و سبقت های غیر مجاز پرهیز کنند، حتی المقدور از مسافرت های شبانه پرهیز کنند و با رعایت قوانین و مقررات، عدم شتاب حین رانندگی خاطرات خوبی را برای خود و خانواده خود به ارمغان ببرند.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟