عروس خانم ناقل اصلی کرونا به 70 مهمان در قشم

دکتر«فاطمه نوروزیان»، مسئول کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دراین باره گفت: چند روز پیش بود که یک عروس ناقل ویروس کرونا در میهمانی عروسی خود در قشم بیش از 70 نفر از میهمانان را به کووید ۱۹ مبتلا کرد. عروس این مراسم، یک هفته قبل از مراسمش علایم سرماخوردگی داشته که متأسفانه بدون توجه به آن، یک هفته بعد، اقدام به برگزاری مراسم می‌کند و به‌دنبال آن 70 نفر نیز مبتلا می‌شوند.

ماجرای عروس کرونایی قشم

وی به مراسمی دیگر اشاره کرد و افزود: یک مدیر مدرسه با برگزاری جشنی در منزلش موجب می‌شود همه میهمانانش به غیر از یک نفر که از آمدن به آن میهمانی خودداری می‌کند به کرونا مبتلا شوند. نکته جالب این است که آن یک نفر که در میهمانی شرکت نکرده سالم بوده است. بعداز این جشن مدیر در مدرسه حاضر می‌شود و پرسنل مدرسه هم به کرونا مبتلا می‌شوند. برادر این فرد (مدیر مدرسه) هم که کارمند بانک بوده بعد ازحضور در این مراسم به سرکار خود می‌رود و تعدادی دیگر از کارمندان بانک هم مبتلا می‌شوند. نتیجه میهمانی این می‌شود که 34 نفر در یک جشن خانوادگی به‌کرونا مبتلا می‌شوند.

ماجرای عروس کرونایی قشم که 70 نفر را مبتلا کرد

دکتر نوروزیان با اشاره به اینکه با وجود تعطیلی تالارها شاهد افزایش برگزاری این مراسم‌ها هستیم ادامه داد: شخص استاندار تأکید کرد، جلوگیری از این مراسم به فرمانداران و بخشداران واگذار شده است و باید با صاحبان این مراسم‌ها جدی‌تر از قبل برخورد شود.

در مراسم عزاداری اغلب دیده شده که صاحبان عزا به‌دلیل شیوع کرونا موفق به برگزاری مراسم ختم آنچنانی نشده‌اند، اما این اتفاق را با برپایی مراسم چهلم آنچنانی جبران می‌کنند. سال گذشته و اوایل امسال با بستن ورودی آرامستان‌ها و ممنوعیت چاپ آگهی ترحیم تا حدودی رفت و آمدهای سوگواری کنترل می‌شد و خاکسپاری شهروندان از دست رفته با رعایت پروتکل‌ها و بدون جمعیت‌ زیاد برگزار می‌شد اما این حساسیت‌ها اکنون بسیار کم شده و مردم بدون ترس از کرونا حضور در مراسم را از سر گرفته‌اند و شهرداری‌ها نیز کنترل جدی برای عدم ورود به آرامستان‌ها را در میان صدها دغدغه توسعه شهری فراموش کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟