آژیر خطر کرونا در فارس به صدا درآمد

به گزارش رکنا، بی‌تفاوتی شمار زیادی از مردم استان نسبت به ویروس کرونا در حالی ادامه دارد که مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تشدید هشدارهای خود، از مردم می‌خواهند که همچنان از ترددهای غیرضرروی پرهیز و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

باوجود هشدارها و تاکیدات زیاد دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاه از ماسک و دستکش در محیط‌های عمومی متاسفانه بازهم شاهد بی‌توجهی برخی شهروندان نسبت به این مسئله و افزایش نگران‌کننده شمار مبتلایان ویروس کرونا در استان فارس هستیم که در چند روز اخیر این وضعیت به مراتب بدتر شده و نگرانی مسئولان را در پی داشته است.

این بی‌توجهی در استان فارس موجب سیر صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا شده است به‌گونه‌ای که آمار اعلامی چند روز اخیر دو یا سه برابر آمارهای گذشته است.

شهروندان از حضور در تجمعات خودداری کنند

ابوالفضل درانی‌نژاد، رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم‌، با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده است و شهروندان همچنان بایستی توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و رعایت کنند، گفت: مردم به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری حتما در بیرون از منزل و مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

وی اظهار کرد: برای قطع زنجیره انتقال کرونا هم استانی‌های عزیز باید در منازل خود بمانند و از ترددهای غیرضرور در مکان‌های عمومی سطح شهر پرهیز کنند در غیر این‌ صورت شاهد افزایش شمار مبتلایان خواهیم بود و با مشکل مواجه می‌شویم.

درانی‌نژاد با بیان اینکه فشار زیادی بر روی پرسنل و کادر درمان است، تصریح کرد: همگی باید قبول کنیم که ویروس کرونا تا مدتی با ما خواهد بود و برای حفظ سلامت خود و عزیزان‌مان باید موازین بهداشتی را جدی بگیریم و با مسئولان و کادر درمان همکاری کنیم.

رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز با ابراز نگرانی، بیان کرد: اگر مردم رعایت نکنند، تمام تلاش کادر درمان بی‌نتیجه خواهد ماند. وی با تاکید بر اینکه کرونا در کمین همه ما است، متذکر شد: عاجزانه از تمامی همشهریان می‌خواهیم که موارد بهداشتی را رعایت کنند.

درانی‌نژاد مجددا تاکید کرد که هم استانی‌های عزیز از برگزاری هرگونه آئین‌های تجمعی از جمله مراسم عروسی، مراسم‌هایی که با اجتماعات همراه باشد به جد خودداری کنند.

فارس از مرحله هشدار عبور کرد

عبدالرسول همتی معاون ‌دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استان فارس از مرحله هشدار عبور کرده و تعداد مبتلایان به کروناویروس، روز به روز افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: از یک هفته گذشته، شاهد رشد فزاینده و بی سابقه در شناسایی موارد جدید کروناویروس در استان هستیم که نشانگر بی توجهی و جدی نگرفتن این بیماری در سطح جامعه است.

‌معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کووید 19 در استان، بار دیگر نقاهتگاه 100 تختخوابی مستقر در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب با هدف رسیدگی به مبتلایان در دوران قرنطینه راه‌اندازی شد.

همتی اضافه کرد: همچنین 6 مرکز درمان سرپایی کرونا به 33 مرکز استان افزوده شد که 2 مرکز در پارک شقایق واقع در خیابان باهنر جنوبی و مرکز علی بن موسی(ع) واقع در قلعه نو شیراز، چهار مرکز نیز در قادرآباد از توابع خرم بید، دبیران از توابع زرین دشت، گله دار از توابع مهر و علامرودشت از توابع لامرد راه اندازی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 578694 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟