مرگ 17 زن با خوردن قرص برنج در لرستان / رکورد مردان بیشتر است

به گزارش رکنا، مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: سال گذشته ۴۸ نفر در استان بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات ۳۲ نفر بوده ۵۰ درصد بیشتر شده است.

حمیدرضا نظیفی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: از مجموع تلفات مسمومیت با قرص برنج سال گذشته استان، ۳۱ نفر مرد و ۱۷ نفر زن بودند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون مکانیسم دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیوم در انسان شناخته نشده بنابراین هیچ پادزهری در درمان مسمومیت حاد با قرص برنج وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی علامتی است.

فوت 48 نفر در لرستان بر اثر مسمومیت با قرص برنج

وی تصریح کرد: از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه های بالینی نیز بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه های مسمومیت ظاهر می شوند و مرگ در مدت کمتر از ۶ ساعت ممکن است رخ دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی می باشد، بیشتر مرگ و میرها در خلال ۱۲ تا ۲۴ ساعت اولیه مسمومیت اتفاق افتاده و معمولاً ناشی از ایست قلبی ـ تنفسی است و مرگ و میر بعد از ۲۴ ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است.

نظیفی افزود: متاسفانه شاهد افزایش تلفات قرص برنج در استان هستیم که این روند افزایشی بدون شک نیازمند اعمال تدابیر ویژه و سختگیرانه برای جلوگیری از ورود غیرقانونی به کشور و ممنوعیت فروش آن و نیز اطلاع رسانی همه جانبه از سوی نهادهای مرتبط برای آگاه سازی عمومی از مخاطرات این آفت کش است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 578398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟