مجارای 5 قتل فجیع در اراک طی 2 ماه گذشته

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: طی دو ماه گذشته ۵ مورد قتل در اراک به وقوع پیوسته که یکی از آنها مربوط به شب گذشته بوده و تاکنون ۸۰ درصد از قتل‌ها کشف‌شده است.

سرهنگ مختاری فرمانده انتظامی شهرستان اراک امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد دوماهه پلیس انتظامی شهرستان اراک گفت: مجموع سرقت‌های خرد و کلان ۲ هزار ۶۴۸ مورد گزارش‌شده که ۱۷۸۴ مورد آن کشف‌شده که معادل با ۶۷ درصد است و ۵۶۵ سارق نیز دستگیرشده‌اند.

مختاری مجموع کشفیات مواد مخدر در طی این مدت را ۸۰ هزار و ۴۳۵ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: از این میزان ۶۳ کیلوگرم تریاک،۲۲ کیلوگرم هروئین،۶۷ کیلوگرم حشیش،۸۲۳ کیلوگرم شیشه ، ۲ هزار سیگارت خارجی و مابقی سایر مواد مخدر بوده است.

وی ادامه داد: مجموع سوخت قاچاق کشف‌شده در طی این مدت ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل بوده که یک نفر هم دستگیرشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک بیان کرد: در خصوص قاچاق کالا نیز ۳۴ دستگاه کولر گازی،۳ دستگاه یخچال فریزر،۱۴ دستگاه ماشین لباسشویی،۳ دستگاه جارو برقی،۲ دستگاه تلویزیون،۲ هزار ۴۰۰ عدد تی‌شرت خارجی که ۹ دستگاه خودرو توقیف و ۹ نفر هم دستگیر شده اند.

مختاری اضافه کرد: با توجه به گلایه برخی از همشهری ها در محله های شهید رجایی، جهان پناه، شهرصنعتی، خیابان دانشگاه و برخی از نقاط شهر برخورد جدی با موتورها و ماشین های مزاحم به طور جدی در دستور کار است و در این راستا ۵۷۸ دستگاه خودرو و ۲۳۵ موتور سیکلت توقیف شده اند که عمدتا مزاحمت، آلودگی صوتی و نداشتن مدارک دلیل توقیف آنها بوده است.

وقوع ۵ قتل در دو ماه اخیر در اراک

وی افزود: در طی دو ماه گذشته ۵ مورد قتل داشتیم و یکی از آنها در شب گذشته صورت گرفته که ۸۰ درصد آنها یعنی ۴ مورد آنها کشف‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک اظهار کرد: طرح پاک‌سازی نقاط آلوده شهر در دستور کار فرماندهی انتظامی شهر اراک قرار دارد که ۲۸ طرح تاکنون در مناطق مختلف انجام‌شده است.

مختاری بابیان اینکه بیشترین جرم در شهرستان اراک مربوط به سرقت خرد است ادامه داد: متأسفانه ۹۹ درصد از سرقت‌هایی که در شهر اراک صورت می‌گیرد ناشی از گرایش افراد به مواد مخدر است که عمدتاً قطعات یدکی ماشین‌های مدل‌پایین ۸۹ انجام می‌شود.

ولنگاری فضای مجازی عمده دلیل خودکشی در کشور

وی به موضوع خودکشی اشاره کرد و گفت:عمده دلایل خودکشی‌ها در کشور به مسئله ولنگاری در فضای مجازی برمی‌گردد و به دلیل اینکه نوجوانان در فضای مجازی با حجم زیادی از داده‌ها و اطلاعات مواجه می‌شوند و قدرت پردازش و تحلیل ندارند به آسیب‌های اجتماعی همچون خودکشی سرانجام می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک افزود: دستگاه‌های فرهنگی متولی در این خصوص باید چاره‌اندیشی کنند که ۹ دستگاه متولی در این خصوص وجود دارد که باید انسجام و هم‌افزایی در بین آنها برای رفع این معضل انجام شود.

مختاری در خصوص موضوع آزادی زندانیان بیان کرد: آزادی مجرمین از زندان ارتباطی به پلیس ندارد چراکه مصلحت این کار را دستگاه قضایی قطعاً می‌داند و پلیس برخورد انتظامی خود را همیشه دارد.

وی افزود: تعامل با قوه قضائیه از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس است و در کشور استان مرکزی سطح تعاملات با پلیس در حد بسیار خوبی قرار دارد و این تعامل در هیچ استانی دیده نمی‌شود.

عمده دلیل گرایش جوانان به آسیب‌های اجتماعی به سبک زندگی خانواده‌ها برمی‌گردد

فرمانده انتظامی شهرستان اراک با اشاره به اینکه متأسفانه عمده دلیل گرایش جوانان و نوجوانان به آسیب‌های اجتماعی همچون مواد مخدر، بدحجابی و سایر به عدم تربیت صحیح خانواده‌ها و سبک زندگی آنها برمی‌گردد ادامه داد: در شهرستان اراک عمده مناطقی که جرم خیز هستند باغ خلج،فوتبال و چشمه موشک است که به دلیل وجود فقر در این مناطق جرم زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه سگ گردانی یک پدیده زشت و یک فرهنگ غلط است که هم‌اکنون به یک فرهنگ غلط در بین برخی خانواده‌ها تبدیل‌شده و برای جلوگیری از این کار زشت که امروز به گربه گردانی تبدیل‌شده نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید در این خصوص پلیس را یاری دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 577100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟