به گزارش رکنا، ابراهیم قنبری با اعلام این خبر اظهار کرد: در اولین اتفاق گزارش آتش سوزی طبقه اول یک واحد مسکونی در منطقه لشکر، بین خیابان لادن و یاران صبح پنجشنبه بیست و دوم خرداد سال جاری، ساعت ۱۰ و ۳۹ دقیقه به سامانه ۱۲۵ گزارش شد.
او گفت: آتش نشانان از ایستگاه ۲۰۰ با یک دستگاه خودور پیشرو و دو دستگاه خودرو حریق، به سمت محل حادثه حرکت کرده و ساعت ۱۰ و ۴۲ دقیقه کار اطفا حریق و امداد و نجات را آغاز کردند.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: کنترل حادثه و اتمام این عملیات تقریبا ۳۱ دقیقه طول کشید و بدون داشتن تلفات جانی این عملیات ساعت ۱۱ و ۱۳ دقیقه به پایان رسید.
قنبری ضمن اشاره به افزایش آمار آتش سوزی ها، علت این حادثه را بار الکتریکی بیش از حد برق و اتصالی در پنل کولر ۲۴ هزار دیواری بیان کرد.

ساعت ۱۷ و ۴۳ دقیقه منطقه معین زاده

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در خصوص حادثه آتش سوزی منزل مسکونی منطقه معین زاده اهواز بیان کرد: ساعت ۱۷ و ۴۳ دقیقه با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵سازمان، آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه معین زاده اطلاع رسانی شد.
او گفت: اتصال برق کولر دوتیکه موجب آتش سوزی و سرایت حریق به پرده و اثاثیه منزل شد و دود و شعله های آتش به سرعت در حال گسترش به سایر قسمت های منزل مسکونی بود.
قنبری افزود: آتش نشانان ایستگاه ۷۶ نسبت به ایمن سازی محل حادثه، قطع جریان برق و گاز، تجهیز خود به دستگاه های تنفسی و مهار شعله های آتش اقدام و از گسترش شعله های حریق جلوگیری کردند.

۲۰ و ۵۳ دقیقه منطقه کیانپارس

قنبری در توضیح سومین حادثه آتش سوزی منزل مسکونی بر اثر اتصال برق، ادامه داد: در دیگر حادثه مشابه ساعت ۲۰ و ۵۳ دقیقه طی تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان، خبر آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه کیانپارس خیابان هشت شرقی مخابره شد.
او گفت: ماموران آتش نشانی سریعا خود را به محل حادثه رساندند و پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان، با استفاده از تجهیزات خاموش کننده شعله های آتش را مهار کردند.
قنبری علت این آتش سوزی را از سوی کارشناسان سازمان، اتصال برق کولر اعلام کرد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در پایان تاکید کرد: مردم می توانند با رعایت اصول ایمنی، روشن نگذاشتن وسایل برقی و بازدید سیستم ایمنی برق خانه، کمک بزرگی به کاهش آمار حوادث در فصل تابستان کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟