اقدام تحسین برانگیز زن سیاه پوست در تظاهرات لندن + فیلم
حجم ویدیو: 4.90M | مدت زمان ویدیو: 00:00:41

به گزارش رکنا، هفته پیش بود که اعتراضات مردمی در آمریکا پس از کشته شدن یک مرد رنگین پوست در این کشور آغاز شد. غروب دوشنبه به وقت آمریکا «جورج فلوید»، مرد سیاه پوست اهل مینیاپولیس توسط چند افسر سفید پوست آمریکایی در کف خیابان خفه شد. کشته شدن این مرد سیاه پوست موج تازه‌ای از اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا و سایر کشور‌های جهان را دامن زد.

تظاهرات گسترده درجهان

بسیاری از معترضان به نژادپرستی در پایتخت کشور‌های مختلف جهان از جمله انگلیس به خیابان آمدند. اما ویدئویی که به تازگی منتشر شده است اقدام تحسین برانگیز یک زن سیاه پوست در تظاهرات شهر لندن را به تصویر می‌کشد. این زن جوان در حالی که تعدادی از معترضان با بطری و علایم ترافیکی به ماموران پلیس حمله ور شده بودند در مقابل آن‌ها ایستاد و تلاش کرد تا آن‌ها را آرام نماید. در ویدئوی منتشر شده در حالی که تعدادی از معترضان خشمگین در پیاده رو با پرتاب این اشیاء در تعقیب ماموران پلیس هستند دیده می‌شوند.

اقدام جنجالی یک زن در تظاهرات لندن

در حالی که ماموران پلیس در تلاش برای فرار از دست معترضان هستند این زن سیاه پوست میان آن‌ها و معترضان قرار گرفته و معترضان را به آرامش دعوت می‌کند. در این ویدئو صدای این زن جوان شنیده می‌شود که خطاب به معترضان فریاد می‌زند: «بس کنید، نه. اصلا ارزشش را ندارد. شما متوجه نیستید. اینجا کودکان حضور دارند.»

گفتنی است؛ بنا به گزارش پلیس کلانشهر لندن در جریان تظاهرات ضد نژادپرستی در این شهر در روز شنبه ۱۲ نفر بازداشت شدند. این در حالی است که بنا به گفته پلیس ۸ مامور پلیس نیز زخمی شده اند. این در حالی بود که پلیس لندن از دستگیری ۲۹ نفر از تظاهرکنندگان و همچنین جراحت ۱۴ پلیس در جریان تظاهرات روز شنبه خبر داده بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 575419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟