به گزارش رکنا،سرهنگ محمد علی رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، اظهار کرد: متقاضیان خودرو مراقب تماس‌های تلفنی و پیامک‌های پیش ثبت نام خودرو باشند.

وی افزود: برای پیش ثبت نام خودرو و یا اطلاع از نتایج قرعه کشی فروش خودرو، وب سایت‌های رسمی شرکت‌های خودرو ساز و رسانه‌های معتبر تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی هستند.

سرهنگ رجبی تاکید کرد: مجرمان سایبری با برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک از سرشماره‌های خدماتی سعی می‌کنند تا قربانیان خود را به وب‌سایت‌های جعلی پیش ثبت نام خودرو یا اعلام نتایج فروش خودرو هدایت و یا با شگرد تخلیه تلفنی از آن‌ها کلاهبرداری کنند.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با توجه به اینکه متقاضیان ثبت نام خودرو زیاد است، این احتمال که هموطنان در دام کلاهبرادان قرار بگیرند، کم نیست و باید در خصوص موضوعات پس از ثبت نام خرید خودرو، دقت بیشتری از سوی متقاضیان صورت بگیرد.

وی افزود: هموطنان در صورت هر گونه مشاهده مشکل و موضوع مشکوک به کلاهبرداری، مراتب را سایت پلیس فتا گزارش دهند تا با ورود به پرونده، شکایات مردمی حل و فصل شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 573573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟