مرگ تلخ جوان شیرازی با رعد و برق

به گزارش رکنا ، حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی فارس اظهار کرد: ساعت ۱۷:۲۶ امروز بر اثر رعد و برق در دشت ارژن شیراز یک نفر مورد اصابت مستقیم صاعقه قرار گرفت.

او به اورژانس نرسید

او با بیان اینکه این فرد قبل از رسیدن تکنسین‌های اورژانس جان خود را از دست داده بود، یادآور شد: برای امدادرسانی یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

همتی با اشاره به خطر برق گرفتگی هنگام رعد و برق، ادامه داد: در مواقعی که احتمال رعد و برق وجود دارد در صورت امکان از منزل خارج نشده  یا به تنهایی خارج نشوید.

توصیه به افراد هنگام صاعقه

او با بیان اینکه دشت‌ها و کوهپایه‌ها هنگام وقوع صاعقه بسیار خطرناک هستند، تصریح کرد: هنگام صاعقه در ارتفاعات و مناطق باز قرار نگیرید.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس ادامه داد: پناه بردن به درختان در ارتفاع هنگام صاعقه، خطرناکترین اقدام است و اگر هیچ سرپناهی برای مراقبت از خود ندارید به "کوتاهترین" درختی که در اطرافتان است پناه ببرید.

او گفت: سعی کنید در مواقع رعد و برق بدنتان را خشک نگه دارید و از اجسام فلزی دور شده و به آن‌ها دست نزنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟