آتش زدن سریالی پارک های تهران با چه هدفی صورت می گیرد؟ /  بدخواهان پارک ها را آتش می زنند!

 

زهرا صدراعظم نوری / عضو شورای شهر تهران / رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهرداری شورای شهر تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در چند روز گذشته ، بوستان ولایت و پارک جنگلی چیتگر  ، بوستانی در پاسداران  با آتش دست و پنجه نرم کردند. 3نفر برای پرونده بوستان ولایت دستگیر کردند و طبق شواهد آتش سوزی پارک جنگلی چیتگر عمدی بوده است. زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: خدمات شهری و سازمان آتش نشانی گزارشی خواستم و طبق این گزارش شفاهی آتش سوزی چیتگر عمدی بوده است. قرار شد گزارش کامل آن را سازمان آتش نشانی ارائه کند. این تونلی در انتهای پارک است که محل دپوی لوله پلی اتیلن بوده است و به دلیل گرما و برگ های خشک آتش به سرعت توسعه پیدا می کند.

زهرا صدراعظم نوری با اشاره به این که معمولا از خرداد تا اواخر مرداد و شهریور، آتش سوزی پارک ها زیاد است، گفت: بخشی از این آتش سوزی ها به دلیل بی توجهی شهروندانی است که برای تفریح به پارک ها می روند و برخی به دلیل گرمای هوا یا عمدی اتفاق می افتد. شهروندان که در پارک ها تفریح می کنند نباید آثاری به جا بگذارند که موجب آتش سوزی فضای سبز شود.

بدخواهان پارک ها را آتش می زنند

وی تاکید کرد: طبق گزارش شفاهی سازمان آتش نشانی دیشب پارک چیتگر به صورت عمدی آتش گرفته است و حریق اطفا شد. اما اگر بدخواهان و افرادی هستند که مبادرت به آتش زدن می کنند باید شناسایی و دستگیر شوند.

زهرا صدراعظم نوری افزود: آتش زدن عمدی پارک ها می تواند با هر هدفی از ایجاد تشویش تا ایجاد ناامنی و آشوب صورت گیرد. اما در فصل گرما خود در آتش گرفتن اراضی موثر است. باید در این شرایط مدیریت بوستان ها و مناطق آمادگی لازم و تجهیزات کافی داشته باشند تا حریق را به سرعت اطفا کنند. از سوی دیگر باید با گشت ها و کنترل بیشتر از اقدام کسانی که دنبال خرابکاری و آسیب زدن به اموال عمومی هستند، جلوگیری شود. چرا که این اقدامات می تواند خسارت های هنگفتی به شهر و شهرداری می زند و هم به شهروندان آسیب خواهد زد.

تهران جایی برای تخریب پارک های جنگلی ندارد

صدراعظم نوری تاکید کرد: بوستان ها سرمایه های شهر هستند که باید از آنها خوب نگهداری و حفاظت شود. مدیریت شهری باید تمام تلاش خود را بکند تا از پارک ها مراقبت کند چرا که به اندازه کافی طی دهه های گذشته اراضی و باغات تهران از دست رفته است و جایی برای تخریب این پارک های جنگلی وجود ندارد. بنابراین شهروندان برای استفاده از پارک ها در قدم اول فاصله گذاری ها را رعایت کنند تا موج بعدی کرونا بازنگردد. در درجه بعد از موادی که می تواند به پارک آسیب بزند مانند مواد آتش زا، خودرو و... استفاده نکنند. خودرو ایجاد آلودگی می کند و این آلودگی در تخریب پارک ها موثر است و باید خودروها را بیرون پارک نگهدارند و پیاده یا با خودروهای برقی که مدیریت شهری تدارک می بیند در داخل پارک تردد کنند. از سازمان بوستان ها و مدیریت شهری می خواهم که هر چه سریع تر ساز و کارهایی فراهم کنند تا خودروهای برقی در پارک ها مستقر شده و شهروندان دچار مشکل نشوند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 573352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟