مرگ های عجیب در قزوین ! + جزییات

به گزارش گروه حوادث رکنا، محمد قاسمی افزود: استان قزوین اگرچه همانند استان‌های شمالی دریا و ساحل ندارد ولی یک کانال به طول چندین کیلومتر دارد که قبلا خارج از محدوده شهر بوده ولی الان در داخل محدوده واقع شده و بخشی از آن از مرکز شهر عبور می‌کند.

دادستان قزوین گفت: متاسفانه خواه یا ناخواه افرادی به صورت غیرمجاز وارد این کانال‌ها یا رودخانه‌ها می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: اولین توصیه ما این است که خانواده‌ها با فرهنگ سازی و احتیاط بیشتر کمک کنند و از غرق شدگی افراد در دریاچه‌ها، کانال‌ها و سدها پیشگیری نمایند.

دادستان قزوین اضافه کرد: اقدامات زیادی برای پیشگیری از غرق شدگی در استان از قبیل ایمن سازی‌ها و نصب تابلوهای هشدار انجام شده اما کافی نبوده است.

وی گفت:در حال بررسی هستیم که حق بیمه پرداختی از سوی سازمان‌های مرتبط بابت غرق شدن افراد بسیار بیشتر از ایمن سازی محیط‌های مشکل دار است و در واقع به نوعی تضییع حقوق بیت المال در این زمینه صورت می‌گیرد.

این مسوول قضایی گفت: اخیرا مکاتبه‌ای با سازمان‌های متولی به ویژه آب منطقه‌ای و شرکت شهرک‌های استان که بیشتر غرق شدگی پیرامون آنها اتفاق می‌افتد و امکان دارد که افراد در معرض آسیب قرار گیرند و بعدها شکایاتی علیه این سازمان‌ها ارایه کنند، انجام شده که حتما موضوع ایمن سازی در دستور کار آنها قرار گیرد.

وی گفت: باید سازمان‌های متولی در زمینه پیشگیری از وقوع غرق شدگی با استفاده از نیروهای محلی، نصب تابلوهای هشدار و ایجاد موانع فیزیکی اقدام کنند تا بتوانیم از آسیب دیدن شهروندان و تضییع حقوق بیت المال جلوگیری کنیم.

سال گذشته در استان قزوین ۱۸ نفر و در سال جاری تاکنون ۶ نفر در رودخانه‌ها، کانال‌ها و سدهای استان غرق شده اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 572262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟