به گزارش رکنا، هشتم اسفند سال گذشته یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 121 سلیمانیه مدعی شد که راکب و ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان پیروزی گوشی گرانقیمت وی را قاپیده و متواری شده‌اند. با دستور قاضی کشیک دادسرای ناحیه 15 تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد اما مأموران پس‌ از حضور در محل سرقت موفق به کشف سرنخ نشدند. در ادامه تحقیقات، شاکی با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کرد سارقان با او تماس گرفته‌اند و با دادن شماره عابربانک از او یک میلیون تومان پول نیز طلب کرده‌اند.
علی کنجوریان رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: مأموران در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی صاحب شماره حساب را شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضایی وی احضار شد اما گفت کارت عابربانکم دست برادرم است. شاکی پرونده نیز پس از مشاهده تصویر برادر صاحب عابربانک عنوان کرد که او یکی از سارقان تلفن همراهش است. با مشخص شدن هویت یکی از سارقان و بررسی سوابق او مأموران متوجه شدند وی دارای پنج فقره سابقه گوشی قاپی، مواد مخدر و کش روی است که با دستور قاضی دادسرای ناحیه 15 تهران سارق در سوم اردیبهشت دستگیر و به پایگاه ششم منتقل شد. او به سرقت تلفن همراه اعتراف کرد و گفت: سرقت را با همکاری یکی از دوستانم به‌نام وحید انجام دادم و بعد از سرقت قصد داشتم مبلغی پول نیز از طریق کارت عابربانک برادرم از مالباخته بگیریم. ما گوشی‌های مسروقه را به فردی به‌نام فریدون فروختیم. در ادامه وحید هم دستگیر شد و به 5 فقره سرقت با همدستی مجتبی اعتراف کرد.
با دستور قضایی، خریدار اموال مسروقه در خیابان پرستار دستگیر و در بازرسی از منزلش 2 دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد.
با تلاش و پیگیری مأموران تاکنون 4 نفر از مالباختگان شناسایی شدند و متهمان با قرار تأمین مناسب از سوی مرجع قضایی دادسرای ناحیه 15 تهران برای تکمیل تحقیقات در اختیار پایگاه ششم آگاهی قرار گرفتند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 571836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟