دو حادثه در ارتفاعات خرم‌آباد و دلفان/ سه نفر نجات یافتند

به گزارش رکنا، عزیزعلی امرایی با اعلام این خبر اظهار داشت در ساعت ۱۵ روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۳/۰۷ از طریق مرکز کنترل عملیات حادثه‌ای مبنی بر گیر افتادن دو نفر گردشگر در ارتفاعات سفیدکوه خرم‌آباد به تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر اعلام گردید و بلافاصله این تیم پس از دریافت اطلاعات به منطقه اعزام شدند.

وی در ادامه گفت: اعضای تیم واکنش سریع پس از طی ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه کوه‌پیمایی به محل سانحه رسیدند و بعد از بررسی‌های به‌عمل‌آمده متوجه شدند دو نفر گردشگر که پدر و پسری ۱۴ و ۴۵ ساله بودند به دلیل گرمای هوا و همراه نداشتن آب و مواد غذایی و پیاده‌روی زیاد دچار گرمازدگی، افت فشار و افت قند خون بدن شده‌اند ادامه دادن مسیر در این شرایط باعث بی‌هوش شدن یکی از این دو نفر شده بود.
امرایی تصریح کرد: اعضای تیم واکنش سریع پس از اقدامات اولیه پیش بیمارستانی موفق به نجات فرد مصدوم و با ابزار نجات مصدوم را به عوامل اورژانس جهت پیگیری امور درمانی و انتقال به مرکز درمانی تحویل دادند.
معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در پایان خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده هرگونه حادثه با ندادی امداد 112 جمعیت هلال‌احمر تماس حاصل نموده و عزیزان ما در جمعیت هلال‌احمر به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و امدادرسانی به این عزیزان را دارند.

حادثه دوم: سقوط جوان دلفانی از کوه گرین

فردین فیضی سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان دلفان گفت: حوالی ساعت ۱۸ امروز مبنی بر سقوط یک نفر از کوه گرین (نقاره‌خانه) تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با هماهنگی و همکاری پایگاه اورژانس برخوردار به محل حادثه اعزام و پس از یک ساعت کوهنوردی مجروح ۳۲ ساله اهل روستای بگوردی علیا خاوه بر اثر سقوط از ارتفاع ۸ متری دچار شکستی دست و پا و جراحت شده بود به دامنه کوه منتقل و جهت ادامه مراحل درمانی به بیمارستان ابن‌سینا شهرستان دلفان منتقل شد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 571822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟