کشف کتاب های غیرمجاز و ممنوعه در قلب پایتخت

به گزارش گروه حوادث رکنا، سردار "علی ذوالقدری" اظهار داشت: مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی در اجرای طرح بازدید و نظارت از کتابفروشی ها در محدوده میدان و خیابان انقلاب و برخورد با عاملان فروش و انتشار کتاب های غیرمجاز و ممنوعه از 66 کتابفروشی و تعدادی از دستفروشان کتب بازدید کردند.

کشف کتاب های ممنوعه در خیابان انقلاب

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران پلیس، مشخص شد که برخی از مالکان و فروشندگان کتب و نوشته‌های غیر‌مجاز، ممنوعه و فاقد مجوز را نگهداری و یا خرید و فروش می کنند که با هماهنگی مقام قضائی بررسی موضوع بر عهده تیم های مختلف اعزامی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی کارشناسان اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخلف صنوف مورد بررسی و تحقیقات پلیسی قرار گرفت، ادامه داد: در این رابطه 11 کتابفروش متخلف دستگیر و برای ادامه تحقیقات مقدماتی به پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت انتقال یافتند.

دستگیری 11 کتاب فروش متخلف در تهران

این مقام ارشد انتظامی عنوان داشت: دراین طرح 4هزار جلد کتاب و دست نوشته غیرمجاز، ممنوعه و فاقد مجوز انتشار کشف و با هماهنگی دادسرای فرهنگ و رسانه، این واحدهای صنفی پلمب شد.

سردار ذوالقدری در پایان تصریح کرد : تمامی کتب کشف شده تحویل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران شد و افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 571764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟