پلنگ ایرانی در خرم آباد خون به پا کرد !  + فیلم عجیب
حجم ویدیو: 12.69M | مدت زمان ویدیو: 00:01:44

 

 به گزارش رکنا، مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: در پی حمله پلنگ به گله دامداران در منطقه حفاظت شده سفید کوه این گله رم کرده و از ارتفاعات سقوط کرد.

وی با اشاره به دریده شدن چندراس نیز توسط پلنگ اظهار داشت: سفیدکوه زیستگاه پلنگ است و سالهای گذشته با دوربین تله ای وجود این گربه سان در منطقه به اثبات رسیده و طی سال های اخیر با اقداماتی همچون آموزش جوامع محلی جمعیت آن رو به رشد ست.

حمله پلنگ ایرانی و تلف شدن 200 راس گوسفند در خرم‌آباد

وی ادامه داد: شکار پلنگ علاوه بر حبس، ۲۰۰ هزار تومان جریمه دارد اما سال گذشته قرارداد این مهم به اتمام رسیده و در حال حاضرحمایت خاصی از دامداران نمی شود اما در این مورد خاص گزارش جمع بندی و برای خسارت به سازمان محیط زیست ارسال می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تصویر جدید یک قلاده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد آبان سال گذشته به ثبت رسید.

فتحی بیرانوند بیان کرد: اداره نظارت بر امور حیات وحش در راستای کنترل و پایش گونه های با ارزش و در معرض خطر انقراض، اقدام به نصب دوربین تله ای در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان نموده و موفق به ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد شده است.

وی اظهار داشت: به همین منظوراقدامات حفاظتی مطلوب، احداث دیده بانی، پاسگاه محیط بانی در ارتفاعات و برگزاری کلاس های آموزشی حفاظت از حیات وحش انجام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 570070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟