راه‌اندازی شعبه ویژه زمین‌خواری در دادسرای جنایی دادگستری البرز

به گزارش رکنا، محمد آقایاری در نخستین جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان کرج که روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در سالن جلسات فرمانداری کرج برگزار شد، با بیان اینکه مقابله با ساخت وساز غیر مجاز به تنهایی از عهده یک دستگاه بر نمی‌آید اظهار کرد: دادگستری استان البرز در راستا حفاظت و صیانت از تغییر کاربری‌ها و اراضی ملی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده و سعی دارد با تقویت مبحث نظارت و بررسی آنلاین توسط پهباد اراضی ملی تصرف شده را شناسایی کند.

به گزارش ایسنا، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به درآمد شهرداری‌ها از کمیسیون ماده صد، بیان کرد: شهرداری در جریان تمامی ساخت و سازها قرار دارد و غیر ممکن است در این زمینه بی خبر باشد به همین دلیل انتظار می‌رود آمایش دقیق‌تری در فرایند صدور جواز انجام دهد.

آقایاری با تاکید بر اینکه بسیاری از ساخت و سازهای کرج اصولی نیست گفت: ضوابط و اصول ساخت وساز استاندارد در فرایند ساخت هیچ یک از مجتمع‌های اداری و تجاری به خوبی رعایت نمی‌شود و بسیاری از آنها حتی از لحاظ پارکینگ هم دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: سازه‌های غیر مجاز به صورت قولنامه‌ای خرید و فروش می‌شوند و نهادهای مربوطه همچون نظام مهندسی و کمیسیون ماده صد آنطور که باید نظارت ندارند.

معاون دادستان کرج با اشاره به تبعات تخریب ساخت و سازه‌های غیر مجاز گفت: تخریب سازه‌های غیرمجاز برای دستگاه قضایی راحت نیست و هزینه زیادی به دنبال دارد.

این مسئول با اشاره به برخی مناطق کرج که بیشترین ساخت و سازهای غیر مجاز در آنها اتفاق می افتد؛ تاکید کرد: درمناطق اقماری کلانشهر کرج همچون محمودآباد ظرفیت ساخت و ساز غیر مجاز بالا است از این رو انتظار می‌رود فرماندار کرج و مسؤولان گرمدره بر این حوزه نظارت ویژه تری داشته باشند.

آقایاری با بیان اینکه تیم ویژه بازرسی در محدوده جاده چالوس فعال شده، اضافه کرد: روستاهای استان البرز دارای جاذبه گردشگری بالا است از همین رو موظف هستیم با دقت بیشتری نسبت به حفظ این سرمایه‌ها اقدام کنیم.

وی توضیح داد: باید ظرفیت کمیسیون ماده ۹۹ بیشتر مورد توجه قرار گیرد و خودروهایی که در زمینه ساخت و ساز غیر مجاز فعالیت می‌کنند نیز شناسایی و برخورد جدی با آنها صورت بگیرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: بدون شک راه اندازی شعبه ویژه زمین خواری در دادسرای جنایی و جرایم خاص دادگستری البرز نقش به سزایی در پیشگیری و کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز کرج خواهد داشت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 567914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟