رهاسازی یک قطعه لاک پشت در طبیعت سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا، محمد انور هاشم زهی رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت:یک قطعه لاک پشت آسیایی توسط یکی از دوستداران محیط زیست منطقه به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر تحویل شد.

هاشم زهی بیان کرد: پس از بررسی و بیومتری توسط کارشناسان این اداره و اطمینان از سلامت و توانایی بازگشت به طبیعت این لاک پشت در زیستگاهش در طبیعت رها سازی شد.

محمد انور هاشم زهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر بیان کرد: این گونه جانوری دارای ویژگی‌های ظاهری با سطح لاکِ پشتی به رنگ‌های متنوعی از قهوه‌ای روشن یک دست تا قهوه‌ای متمایل به زرد و به همراه نقوش قهوه‌ای تیره بر روی هر پولک و لاک شکمی مشکی به همراه رگه‌های زرد و سر و دست و پا به رنگ قهوه‌ای متمایل به زرد، فک پایین به طور مشخصی تیره‌تر و ناحیه گردن به خصوص در انواع جوان‌تر روشن‌تر و سطح روی سر توسط پولک پوشیده شده و دست و پا فیل مانند و انگشتان فاقد پرده هستند.

هاشم زهی ادامه داد: ۴ انگشت در دست دارد و فاقد برجستگی مخروطی شکلی بر روی ران پا است. این لاک پشت تخمگذار و در هر سال تا ۵ بار و در هر بار ۳ تا ۵ تخم می‌گذارد. این گونه در روز فعال و در ساعات گرم روز در زیر بوته‌ها و یا درون سوراخ‌ها به استراحت می‌پردازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟