برخورد جدی پلیس با مظاهر علنی روزه خواری در ماه مبارک رمضان

به گزارش رکنا، سردار "کیومرث عزیــــزی" در گفت و گویی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای شهروندان در ماه ضیافت الهی ، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان از عزیزترین ماه‌ها در پیشگاه خداوند بوده که در این ماه روح و جسم انسان به معبود خود نزدیک می‌شود.

وی افزود: رعایت حرمت ماه مبارک رمضان از سوی تمام افراد و اقشار جامعه از لحاظ شرعی و قانونی واحب است و همه باید در این ماه ، از انجام مواردی که باعث حرمت شکنی می شود خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به اینکه برخی افراد معدود نا آگاه به بهانه شیوع ویروس کرونا اقدام به روزه خواری می کنند خاطرنشان کرد: از جنبه اخلاقی و شرعی روزه نگرفتن عمدی در ماه مبارک رمضان یک گناه کبیره است، اما خوردن و آشامیدن بی ضرورت در ملاء عام بی احترامی و حرمت شکنی این ماه عزیز بوده و گناهی فراتر از یک روزه خواری ساده است.

وی یادآور شد: ماده 638 قانون مجازات اسلامی می گوید: هرکس علناً در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست اما عفت عمومی را جریحه دار کند فقط به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی با کسانی که اقدام به روزه خواری در انظار عمومی کنند و حرمت جامعه دینی را حفظ نکنند برخورد قاطعانه خواهد کرد.

وی گفت: واحد‌هایی که قصد عرضه مواد غذایی در طول روز را دارند باید از پلیس اماکن مجوز دریافت و الزاماتی که به آنها ابلاغ می شود را رعایت کنند.

سردار عزیزی در پایان با بیان اینکه تمهیدات لازم امنیتی و ترافیکی جهت بهره برداری روزه داران عزیز در سطح استان اندیشیده شده است،تاکید کرد: رمضان ماه برکت، نعمت و استغفار است و روزه گرفتن یک امر شخصی بوده اما با روزه خوارانی که در ملاءعام تظاهر به روزه خواری می‌کنند به صورت قانونی و جدی برخورد خواهد شد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ابوفیاض حیدری

 

کدخبر: 565468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟