راز اجساد در دره وحشت داعش / کشف گورهای دسته جمعی در دهانه آتشفشان + عکس

به گزارش رکنا، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: داعش اجساد بسیاری را به دهانه آتشفشان هوته انداخته است.گورهای دسته جمعی، مکان هایی بودند که گروه تروریست داعش زنده یا مرده افرادی را که از آن ها نبودند در آن جای می داد. خواه این افراد مردمی باشند که درمقابل ورود تروریست ها به شهرها و خانه های شان مقاومت می کردند، خواه وقتی در نبردها شکست می خوردند و انتقامش را از ساکنان محلی منطقه می گرفتند.

فاجعه انسانی بزرگ که هنوز آمار قربانیانش مشخص نیست. دیده بان حقوق بشر سوریه دیروز در گزارشی اعلام کرد: داعش بین سال های 2013 – 2015 که کنترل کهف الهوته (دره هوته) را در دست داشت از دهانه آتشفشانی که در این منطقه واقع شده است به عنوان گور دسته جمعی استفاده می کرده و اجساد کسانی را که به دست این گروه تروریستی کشته می شدند به دهانه آتشفشان می انداخته است. سازمان دیده بان حقوق بشر برای تهیه گزارش خود در خصوص گور دسته جمعی در دره «هوته» ضمن بازبینی تصاویر ویدئویی منتشر شده از طرف تروریست های داعش با ساکنان منطقه نیز گفت وگو کرده است. تحقیقات درباره هوته در شمال شرق سوریه هنگامی آغاز شد که فعالان حقوق بشر ویدئویی دریافت کردند که نشان می‌داد تروریست های داعش جنازه ها را در این حفره که ۵۰ متر عمق دارد می‌انداختند.

در دره وحشت داعش چه گذشت؟

کارشناسان این سازمان علاوه بر این از تصاویر ماهواره ای و پهپادی که بر فراز این دره به پرواز درآمده است استفاده کرده اند. «ساره کیالی»، پژوهشگر امور سوریه در سازمان دیده بان حقوق بشر درباره وضعیت دره «هوته» می گوید: «دره هوته که زمانی یک مکان زیبا و طبیعی بود حالا به محل وحشت و مکافات تبدیل شده است.» داعش بین سال های 2013 – 2015 که کنترل کهف الهوته را در دست داشت از دهانه آتشفشانی که در این منطقه واقع شده به عنوان گور دسته جمعی استفاده کرده است. گروه «ارتش ملی سوریه» که مورد حمایت ترکیه قرار دارد هم اکنون کنترل مناطق اطراف دره «هوته» را در اختیار دارد. تاکنون در سوریه و در مناطقی که پیش از این تحت کنترل داعش قرار داشت بیش از ۲۰ گوردسته جمعی پیدا شده که هزاران جنازه در آن ها روی هم دفن شده بودند. اما جنایت تروریست ها تنها در سوریه خلاصه نمی شود. سازمان ملل متحد نوامبر 2018 در گزارشی کشف 202 گور دسته‌جمعی در شمال عراق را تایید کرده بود. این گورهای دسته‌جمعی شامل 6 تا ۱۲ هزار جسد بوده و سازمان ملل در گزارش خود آن ها را «میراث تروریسم داعش» می خواند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟