دستگیری کلاهبردار بدشانس در میدان شهر / راز چک های تقلبی در سقز فاش شد

به گزارش رکنا،حمید رضایی فرمانده انتظامی شهرستان سقز گفت : در پی گزارش و شکایت های تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری و اخاذی با چک پول های جعلی توسط فردی ناشناس از افراد مسن و کم سواد، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری 11 سقز قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران دایره تجسس کلانتری 11 با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ، متهم را حین کلاهبرداری با چک پول جعلی دریکی از میادین شهر دستگیر کردند .

کلاهبرداری با چک پول های جعلی در سقز

رضایی افزود: در بازرسی ماموران پلیس از متهم ، تعداد 41برگ چک پول جعلی به مبلغ 32 میلیون و 500 هزار ریال کشف شد.

وی گفت: این فرد شیاد در پوشش خیرخواهانه ، افراد مسن و بی سواد را برای کلاهبرداری انتخاب می کرد و با هدیه کردن یک برگ چک پول به آنها و جلب اطمینان آنها ، چک پول های جعلی خود با پول رایج این افراد عوض کرده و بلافاصله محل را ترک می کرد.

رضایی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده دارای 16 فقره سابقه جعل و کلاهبرداری بود، گفت: متهم به 4 فقره کلاهبرداری با چک پول های جعلی در شهر سقز اعتراف کرد که پرونده قضایی در این رابطه تشکیل و بهمراه متهم به دادسرا ارسال که متهم با صدور قرار وثیقه 2 میلیارد ریالی تحویل زندان مرکزی سقز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سقز در خاتمه با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر خانواده ها به سالمندان گفت: شیادان با کمین و شناسایی افراد کهنسال به بهانه های مختلف به آنان نزدیک شده و در یک فرصت مناسب اقدام به کلاهبرداری یا سرقت طلاجات و وجوه نقد آنان می کنند و متواری می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟