67 زندانی فراری از زندان سقز دستگیر شدند + فیلم
حجم ویدیو: 2.69M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25

به گزارش رکنا،  محمدرضا مترقب ظهر امروز در نخستین جلسه شورای قضایی استان که در سالن همایش سازمان قضایی نیروهای مسلح استان برگزار شد، اظهار کرد: رمضان ماه مهمانی خداوند و ماه نزول قرآن است و در این ماه درهای آسمان و بهشت برای انسان گشوده می‌شود.

شمار دستگیری‌های زندانیان فراری زندان سقز به ۶۷ نفر رسید

وی پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) تبریک گفت و افزود: این حرکت بزرگ یکبار دیگر اقتدار و پیشرفت علم و فن‌آوری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به همگان ثابت کرد.

مترقب تاکید کرد: در سال جدید و با رهنمودهای ریاست معزز قوه قضاییه مجموعه دادگستری استان کردستان کار خود را با جدیت و قدرت آغاز کرده است و شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد خلل و وقفه در کار دادگستری نشده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمت‌گذاری به ارباب رجوع، مبارزه با مفاسد و تحقق حقوق عامه از اولویت های کاری دادگستری استان کردستان است و درصدد هستیم تا با کاهش موجودی پرونده‌ها و حبس‌زدایی به رهنمودهای ریاست قوه قضاییه جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: شرایط بوجود آمده در دوران شیوع ویروس کرونا به همگان ثابت کرد که الکترونیکی کردن امور اداری دادرسی قضایی تا چه حد ضرورت دارد و دادگستری نیز دراین خصوص در پی تحقق کامل دادرسی الکترونیک در محاکم قضایی استان است.

وی اذعان کرد: بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضاییه در پایان سال قبل تعداد یک‌هزار و 373 نفر از زندانیان به مرخصی فرستاده شدند تا از شیوع کرونا در زندانهای استان جلوگیری شود.

زندانیان سقز به کرونا مبتلا نشدند

وی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای زندانیان در استان به این ویروس گزارش نشده است.

وی همچنین از دستگیری تعداد 67 نفر از زندانیان فراری زندان سقز خبر داد و اظهار کرد: در رابطه با اجرای احکام قصاص علیه محکومینی که حکم آنان در مراجع ذیصلاح قضایی استان و دیوانعالی کشور صادر، تایید و قطعی شده با دستور رئیس قوه قضاییه تلاش می‌شود رضایت اولیاء دم توسط مقامات قضایی و خیرین و تشکلات مردم نهاد اخذ و از اجرای حکم قصاص جلوگیری به عمل آید که تعداد قابل توجهی از این احکام منجر به جلب رضایت شده و بعضی از احکام به لحاظ امتناع اولیاء دم مقتولین باید اجراء شود.

همچنین در این جلسه مجتبی شیرودبزرگی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان از کاهش جمعیت کیفری نیروهای مسلح استان خبر داد و گفت: در خصوص تأمین کادر قضایی بشدت با کمبودی انسانی مواجه هستیم و امیدواریم با تدابیر صورت گرفته این مشکل مرتفع شود.

در پایان مدیران دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه در استان به بیان مشکلات و مسائل مربوط به ادارات خود پرداختند و مصوباتی در این خصوص به تصویب رسید.

به گزارش فارس، هشتم فروردین ماه امسال 74 زندانی از زندان سقز فرار کردند که تاکنون ۶۷ نفر از آنان دستگیر و به زندان بازگشته‌اند و لیدر اصلی آنان نیز چند مدت پیش اعدام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟