این مرد خطرناک کجاست؟ / «ابو ابراهیم القرشی» کیست؟! + عکس / امریکا کمک خواست

به گزارش رکنا، به نوشته وبگاه السومریه عراق، برنامه «مجازات برای عدالت» وابسته به وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر افزود: «برادران غیرتمند عراقی، این تروریست داعشی با نام "حجی عبدالله" جنایات بیشماری علیه برادرانتان انجام داده است؛ بنابراین اگر اطلاعاتی از وی دارید ما را در جریان بگذارید.»

بیانیه سفارت آمریکا در بغداد

سفارت آمریکا در بغداد نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هر فردی که اطلاعاتی از مکان حضور «محمد سعید عبدالرحمن المولی» معروف به «حجی عبدالله» و همچنین «ابوعمر الترکمانی» و «محمد سعید الصلبی» ارائه دهد، جایزه پنج میلیون دلاری را دریافت خواهد کرد.

السومریه نیوز در ادامه نوشت که سرکرده جدید داعش که هنوز نام اصلی وی مشخص نیست، تلاش کرده است با سوء استفاده از شرایط کرونا در عراق، به بازسازی هسته‌های پراکنده داعش دست بزند و نیروهای امنیتی مدتی است که تلاش دارند مکان اختفای وی را پیدا کنند.

سرکرده داعش پس از ابوبکر بغدادی

گفته می‌شود این فرد در تاریخ نهم آبان سال گذشته و یک هفته پس از کشته شدن «ابوبکر البغدادی» از سوی شورای رهبران داعش به سرکردگی این گروهک انتخاب شد. روزنامه گاردین پیش از این در گزارشی نوشته بود که او از مؤسسان و تئوری‌پردازان برجسته داعش محسوب می‌شود.

«ابو ابراهیم هاشمی القرشی»، «حجی عبدالله»، «امیر محمد عبدالرحمان المولی السلبی»، «ابو حمزه القریشی» و «عبدالله قرداش» از جمله نام‌هایی است که منابع امنیتی و رسانه‌ها برای وی ذکر کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟