مشاهده کرکس مصری در آسمان قزوین

به گزارش رکنا ، رحمانی رئیس اداره محیط زیست آبیک گفت: بر اساس گزارشات واصله ، بعد از چند روز پایش دو بهله پرنده نادر و در معرض انقراض کرکس مصری در ضلع شمالی شهر آبیک مشاهده شد که احتمال داده می‌شود این دو گونه جفت باشند.

رحمانی افزود: سعی داریم برای حفظ این گونه نادر ، شرایط برای جوجه آوری آن‌ها فراهم شود اما کاری بسیار سخت و پیچیده‌ای است.

او اضافه کرد: پارسال برای اولین بار در فلات مرکزی در اطراف روستای زرگر جوجه آوری سنقر گندم زار ثبت شد و امسال هم برای ثبت رکورد‌های جدید تلاش می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و وضعیت تپو گرافی شهرستان آبیک شاهد حضور انواع پرندگان در ارتفاعات شهرستان از جمله عقاب طلایی، دلیجه کوچک و معمولی، هما، کرکس و یا دال هستیم.

رئیس اداره محیط زیست آبیک گفت: در تالاب الله آباد هم پرندگان مهاجری ، چون فلامینکو، لک لک، درنای طناز، خوتکای ابرو سفید، اردک نوک پهن مشاهده می‌شوند.

رحمانی با بیان اینکه این پرندگان به سمت تابستان گذرایی سیر می‌کنند، افزود: آبیک در مسیر کویدور پرواز انواع پرندگان است و یک استراحتگاه امن برای آن‌ها محسوب می‌شود به طوری که بعضی از آنان تا دو ماه می‌مانند و بعضی هم جوجه آوری دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟