شیب صعودی کرونا در سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا،  احمدعلی موهبتی در نشست شورای معاونان و مدیران ستادی استانداری که فرمانداران شهرستان‌های تابعه سیستان و بلوچستان نیز به صورت ویدئو کنفرانس در آن حضور داشتند، افزود: علیرغم پایبندی و علاقه شدید مردم به حضور در مجالس و مراسم مختلف مذهبی و قومی بویژه حضور در نمازهای جمعه و جماعت، همراهی مردم و علما و تلاش فرمانداران و مدیران مربوطه برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان قابل تقدیر است.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با تاکید بر ادامه یافتن این طرح تا نیمه اردیبهشت ۹۹ افزود: لازم است با شیوه های اقناعی و توجیهی و مذاکره با علمای شیعه و سنی، تجمعات مذهبی و نمازهای جماعت در این ماه برگزارنشود زیرا با برگزاری هرگونه تجمع و مراسم قطعا شاهد افزایش شیوع بیماری خطرناک کرونا خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون تعداد مبتلایان به بیش از ۴۷۵ نفر و متاسفانه تعداد فوتی ها به ۴۳ نفر رسیده است. تعداد کل بیماران حاد تنفسی نیز بیش از ۲ هزار نفر است که از این تعداد تاکنون ۱۹۷ نفر فوت کرده‌اند.

مدیران مباحث کاری خود را جدی‌تر دنبال کنند

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی، ستادی و فرمانداران در سال جدید مسائل حوزه کاری خود را با جدیت بیشتری پیگیری و شفاف‌تر از سال قبل عمل کنند.

وی ادامه داد: مشکلات و مسائل استان باید به دست خودمان رفع شود لذا همه در قبال مردم سیستان و بلوچستان مسئولیم و باید موضوعات و مشکلات استان را به طور جدی دنبال کنیم و با عمل به موقع به وظایف محوله هیچگاه شرمنده خون شهدا و جانفشانی ایثارگران و مردم به عنوان ولی نعمتان همه ما، نباشیم.

موهبتی گفت: متاسفانه برخی اوقات مطالب و مباحثی مطرح می‌شود که به ایجاد اختلاف و دوگانگی در حوزه مدیریت در سطوح مختلف کشور و استان دامن می زند که این اختلاف به نفع هیچکس نیست لذا تصمیم داریم رویکرد امسال بر مبنای شفافیت در عملکرد در همه زمینه ها باشد.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان خطاب به مدیران استان بیان کرد: داشبورد مدیریتی حوزه مربوطه را فعال و جلسات را براساس تقویم زمانبندی برگزار کنید تا هیچ یک از وظایف تعریف شده مغفول نماند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید جلسات مرتبط با مباحث رونق و جهش تولید در استان را به طور مرتب برنامه‌ریزی و برگزار و جلسات و عملکرد شهرستان‌ها را نیز به دقت رصد و کنترل کند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای سخنانش از همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه‌های دست اندرکار در بحران‌ها و عرصه های مختلف سال گذشته به ویژه سیل، برگزاری انتخابات و پس از آن هم مدیریت و مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟