کرونایی شدن خانواده ای بخاطر دلیلی عجیب / فسا

به گزارش رکنا ، متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی فسا با تاکید بر خودداری مردم از حضور در مکان‌های شلوغ برای پیشگیری از ابتلای به کرونا گفت: تعدادی از اعضای یک خانواده در این شهرستان به دلیل شرکت در میهمانی و گردهمایی‌های خانوادگی به این بیماری مبتلا شدند.

دکتر زهرا پورمنتصری اظهار داشت: در این شرایط که با همه‌گیری (اپیدمی) ویروس کرونا مواجه هستیم، تجمع‌های خانوادگی و شرکت در میهمانی‌ها می‌تواند خطر آفرین باشد.

وی ادامه داد: اعضای این خانواده فسایی هم به دلیل توجه نکردن به هشدارها، نادیده گرفتن توصیه‌های بهداشتی و حضور در دورهمی‌ها و تجمع‌های خانوادگی، مبتلا به این بیماری شدند و این موضوع خود زنگ خطری برای سایر شهروندان است که رعایت مسایل خود ایمنی و بهداشتی را جدی بگیرند.

پورمنتصری تاکید کرد: مردم باید در مکان‌هایی که فاصله‌گذاری رعایت نمی‌شود، تجمع نکنند و تا حد امکان در این مورد تذکر بدهند و در صورت رعایت نکردن کسبه‌، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، این مورد را به مسوولان ذی‌ربط حتما انعکاس دهند.

او گفت: یکی دیگر از مسایلی که شهروندان باید به آن اهتمام داشته باشند این است که برای تهیه اقلام مورد نیاز خود از فروشندگانی که بر اساس مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند، خرید کنند.

این پزشک متخصص بیان کرد: برای پیشگیری از ابتلای به ویروس کووید ۱۹، رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی از الزامات بسیار مهم و ضروری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟