عبور استان البرز از پیک اول بیماری کرونا

به گزارش رکنا، عزیزالله شهبازی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس‌جمهوری و با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، گفت: این سلسله نشست‌ها هر ۳ روز یک‌بار تشکیل می‌شود، در این جلسه از سوی کمیته‌های مربوطه روند پیشگیری و مهار بیماری در کشور گزارش شد.

وی ادامه داد: اکنون جمهوری اسلامی ایران به سمتی رفته است که داروها و کیت‌های تشخیصی کرونا را تولید می‌کند و اقداماتی نیز برای تولید واکسن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شهبازی با اشاره به این‌که کار عظیمی در کشور برای غربالگری برای شناسایی بیماران انجام شد، گفت: طبق دستور رئیس‌جمهوری، کسبه‌ای که در این مدت کار خود را به‌ خوبی انجام داده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند باید به شکل ویژه‌ای مورد قدردانی قرار بگیرند و حتی المانی نیز برای آن‌ها طراحی شود که مردم همیشه بدانند آن‌ها به‌ سلامت و بهداشت اهمیت می‌دهند.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا اضافه کرد: در این مدت مردم همواره پای‌کار بودند و از طریق رسانه‌ها و آگاهی‌بخشی‌های انجام شده از این بیماری اطلاعات لازم را کسب کرده بودند از این‌رو وضعیت بیماری در البرز تحت مدیریت است.

وی گفت: دارو به میزان کافی در استان موجود است، کادر درمانی و بسیج همچنان در حال شناسایی بیماران هستند و مجموعه علوم پزشکی نیز در حوزه مداوا و درمان بیماران باقدرت پای‌کار است.

شهبازی افزود: اکنون از پیک اول بیماری عبور کردیم و شرایط تحت کنترل است ولی به دلیل از دست دادن عزیزانمان در غم و اندوه هستیم چراکه آن‌ها در غریبانه‌ترین شرایط به خاک سپرده شدند و حتی نزدیکانشان فرصت تشییع و خداحافظی با آن‌ها را نداشتند.

وی عنوان کرد: طبق بیانات رئیس‌جمهوری در جلسه امروز یکشنبه ۲۴ فروردین، ما در مهار و کنترل بیماری کرونا از بسیاری کشورهایی که ادعای تجهیزات و امکانات پیشرفته درمانی و پزشکی را داشتند، بهتر بودیم با این تفاوت که ما ویروس تحریم‌ها را نیز در کنار این بیماری داشتیم.

استاندار البرز گفت: از تمام کسانی که در مسیر مقابله با کرونا همکاری و همراهی داشتند و این روند نیز همچنان ادامه دارد، قدردانی می‌کنم و امید است این ویروس خطرناک هر چه سریع‌تر ریشه‌کن شود.

وی افزود: از همراهی و همکاری اصناف و تولیدکنندگان استان که در این شرایط خاص پای‌کار بودند نیز تشکر ویژه‌ای دارم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟