شیب تند ابتلا به کرونا در فارس / ناوگان عمومی همچنان تعطیل

به گزارش رکنا، حدود 50 روز از اعلام رسمی بیماری کرونا در کشور می‌گذرد و در این مدت نرخ ابتلا در استان‌های مختلف گاه سیر صعودی و گاه سیر نزولی داشته است.

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت در این باره معتقد است که در نگاه ملی ما یک روند صعودی کند و حتی ثابت در روزهای اخیر داشته‌ایم اما استان به استان وضعیت متفاوت است.

به گفته وی در روزهای اخیر استان‌های مسافرپذیر یا استان‌هایی که بازگشت مسافران نوروزی را داشتند مانند تهران، خراسان رضوی، فارس، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی روند افزایشی داشتند.

براساس آماری که علوم پزشکی شیراز هر روز ارائه می‌دهد، ابتلا به بیماری در استان فارس چهار رقمی شده که این موضوع هرچند در مقایسه با سایر استان‌ها بهتر است اما نگرانی‌هایی را نیز در پی دارد به ویژه با شروع فعالیت ادارات و پایان تعطیلات این امر افزایش یافته است.

هر چند استاندار فارس در گفت‌وگو با تسنیم علت این افزایش را بالا رفتن تست‌های تشخیصی ذکر کرد اما کارشناسان و فعالان اجتماعی دلایل دیگری نیز برای این موضوع ذکر می‌کنند که یکی از آنها استفاده از حمل‌ونقل عمومی است.

به همین دلیل شهردار شیراز از ادامه‌دار بودن تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز خبر داده است. به گفته حیدر اسکندرپور به منظور

حفظ سلامت شهروندان و کاهش ترددهای غیرضرور در سطح شهر، روند تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان ادامه دارد.

وی همچنین از ممنوعیت حضور 3 سرنشین در صندلی عقب تاکسی را در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سخن گفت. بر این اساس رانندگان تاکسی صرفا اجازه سوار کردن دو مسافر را در صندلی عقب خودرو دارند و ملزم به رعایت مسائل بهداشتی و ضدعفونی مستمر خودرو خود هستند.

به گفته شهردار شیراز متاسفانه هم اکنون فارس و شیراز به عنوان مقاصد مسافرپذیر از نظر میزان ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند، بنابراین در هفته پیش رو بیش از گذشته نیاز به رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از اجتماعات و رفت و آمدهای غیر ضروری است.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا پایان فروردین

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز نیز در خبری از ادامه‌دار بودن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا پایان فروردین خبر داده است و از مردم شیراز درخواست کرده که همچنان پویش « در خانه بمانیم» را رعایت کنند.

به گفته وی تمامی واحدهای صنفی غیرضروری همچنان در شیراز تعطیل است و محورهای ورودی به این شهر نیز همچنان کنترل و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری می‌شود.

عبدالرضا قاسم‌‌پور، معاون استاندار فارس نیز اعلام کرد که به دلیل شرایط موجود در استان فارس تمامی مشاغل فارس به جز موارد ضروری که از قبل اعلام شده بود، تا 30 فروردین ماه امسال تعطیل است.

به گفته وی به جز سه صنف خشکشویی،عینک‌سازی و فروشگاه‌های سموم دفع آفات نباتی تمامی اصناف تا آخر فروردین‌ماه امسال تعطیل است و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟