راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ‌سپاه / ابتکار زیبای جهادگران در مقابله با کرونا + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 29.51M | مدت زمان ویدیو: 00:04:23

به گزارش رکنا، همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.‌‌‌

رئیس بسیج سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: بیش از 2 هزار و 800 دانش آموز در استان قزوین طی یک‌ماه گذشته فعالیت خود را در جبهه‌های سلامت آغاز کرده و تلاش آنها برای کمک به مردم و کادر درمان همچنان ادامه دارد.

توجه به حال محرومان و اقشار ضعیف و خرج کردن نذورات در این مسیر در کنار دیگر خلاقیت‌ها راهی است که مردم و هیئات مذهبی شیراز برای بزرگداشت جشن نیمه شعبان در نظر گرفتند. هر سال این روزها چهره شهر رنگ دیگری گرفته بود، همه در تکاپوی جشنی بودند که برای خیرالموجودین عالم گرفته می‌شد. ریسه‌ها و چراغ‌های رنگی، صدای مداحی و مولودی از مناره‌های مساجد شنیده می‌شد، همه شاد و پر شور انتظار نیمه شعبان را می‌کشیدند.

 راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ‌سپاه در دشتستان ‌

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستان حضرت قائم(عج) بوشهر برای مقابله با بیماری کرونا گفت: در این راستا منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بیمارستان صحرایی 40 تختخوابی در دشتستان را راه‌اندازی کرده است.

 خطر ابتلا به کرونا همچنان جدی است / مردم در خانه بمانند

استاندار کرمانشاه گفت: خطر ابتلا به کرونا در استان همچنان جدی است و مردم باید برای حفظ سلامتی خود در خانه بمانند.هوشنگ بازوند در نشست ستاد کرونا استان اظهار داشت: خطر ابتلا به کرونا همچنان بسیار جدی است و مردم از بیرون آمدن از منازل امن خویش اجتناب کنند.

تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی و سختگیری بیشتر در کنترل رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از شیوع کرونا موثر است،گفت: اجازه نمی‌دهیم ادارات البرز به کشتارگاه تبدیل شود.

 حسینیه‌ای که ‌کارگاه تولید اقلام بهداشتی شد

جهادگران مشکاتی همچون دیگر مردم کاشان با شیوع کرونا هیئت خود را به محلی برای تامین اقلام بهداشتی ویژه مراکز درمانی تبدیل کردند و اقلامی همچون گان و ماسک‌های قابل شست و شو را تولید می‌کنند.

خیابانی در قم به نام شهدای سلامت نام‌گذاری می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم گفت: به‌زودی یک خیابان یا مکان مناسبی به نام شهدای مدافع سلامت نام‌گذاری خواهد شد.سید مجتبی سبحانی ثابت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به خدمات کادر درمانی و جامعه پزشکی در مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان قم اظهار داشت: کنترل به‌موقع این بیماری در کشور با رشادت و شجاعت جامعه پزشکی و درمانی رقم خورد و این پزشکان و کادر درمانی بودند که در کنار ایثار زنگ خطر این بیماری را به صدا در آوردند.

تجهیزات حفاظتی برای کادر درمان هرمزگان ذخیره شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر عدم کمبود تجهیزات حفاظت شخصی برای کادر درمانی استان گفت: برای کادر درمان می‌توانم بگویم یک ذخیره بسیار خوبی از تجهیزات حفاظت شخصی برای چند ماه درمان استان در اختیار داریم.حسین فرشیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: تامین تجهیزات مراقبت فردی اولویت‌ اول دانشگاه علوم پزشکی است، قطعا کادر درمان به عنوان پیشانی مبارزه با بیماری کرونا دچار ضعف و بیماری شوند درمان از دست ما خارج خواهد شد.

 75 هزار دستکش توسط سازمان اطلاعات سپاه همدان کشف شد

مسئول روابط عمومی سپاه همدان گفت: بیش از75 هزاردستکش و سایراقلام بهداشتی توسط سازمان اطلاعات سپاه همدان کشف شد. علی اکبر کریم‌پور صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان اطلاعات سپاه استان همدان در راستای ماموریت مبارزه باتخلفات وجرائم حوزه بیماری کرونا بارصد اطلاعاتی وباهماهنگی بامقام قضایی ،اقدام به شناسایی انباری از مواد بهداشتی شامل نزدیک به 75 هزارانواع دستکش‌های لاتکس جراحی، مقادیر قابل توجهی محلول ضدعفونی کننده، لباس گان وعینک پزشکی درسطح استان همدان کرد.

 «محمد یاراحمدی» نخستین شهید مدافع سلامت کردستان شد

محمد یاراحمدی از شاغلان بیمارستان امام خمینی(ره) سقز در حوزه مبارزه با ویروس کرونا در خط مقدم قرار داشت که به فیض شهادت نائل شد.

 طوفان همدلی از یک جهاد زنانه

صحنه‌هایی که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شوند، حرف‌هایی که هرگز دوباره‌گویی نیستند،جلوه‌هایی از اتحاد مردم در پست و بلندی‌های دوران چه می‌خواهد ایستادن در مقابله گلوله باشد چه مقابله با شیوع یک بیماری آنچه به جا می‌ماند، رد زیبایی از فداکاری و نوع‌دوستی است.

 قدردانی علمای اهل تسنن خراسان شمالی از تدابیر رهبر معظم انقلاب برای مقابله با کرونا

گروه استان‌ها ـ علماء و روحانیون سنی مذهب استان خراسان شمالی در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از تدابیر بی نظیر ولی امر مسلمین جهان، برای مقابله با ویروس جهانی کووید 19 ٬ این تدابیر را عالمانه و هوشمندانه خواندند.

رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه در خراسان شمالی

رزمایش دفاع بیولوژیک و زیست محیطی سپاه در خراسان شمالی با حضور گردان‌های مختلفی از تیپ مردم پایه حضرت جوادالا‌ئمه(ع) استان و با نام شهید یحیوی از شهدای مدافع سلامت بجنورد برگزار شد.رزمایش دفاع بیولوژیک و زیست محیطی سپاه در خراسان شمالی با حضور گردان‌های مختلفی از تیپ مردم پایه حضرت جوادالا‌ئمه(ع) استان و با نام شهید دکتر یحیوی از شهدای مدافع سلامت بجنورد برگزار شد. در این رزمایش تمام مناطق شهری و حاشیه شهر مرکز استان خراسان شمالی توسط نیروهای بسیجی سمپاشی و ضدعفونی شد.

ساماندهی 30 گروه جهادی در الیگودرز برای انجام ضد عفونی

فرمانده سپاه شهرستان الیگودرز با اشاره به ساماندهی 30 گروه جهادی در الیگودرز برای ضد عفونی و گندزدایی این شهرستان گفت: روزانه 5 هزار ماسک در کارگاه سپاه تولید می‌شود.با گذشت بیش از یک ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن استان لرستان علاوه بر کادر درمانی سپاه پاسداران نیز به دلیل اهمیت سلامت مردم وارد میدان مقابله با کرونا شده است، چرا که سپاه در هر شرایطی همواره به عنوان خدمتگزار در خط مقدم مقابله با مشکلات در کنار مردم بوده است.

 عیادت جوانان حشدالشعبی عراق از بیماران در قم‌

هم‌زمان با ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان تعدادی از جوانان حشد الشعبی عراق با حضور در بیمارستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها از بیماران عیادت کرده و با اهدای تبرکات از آنان دلجویی کردند‌.

رزمندگان دیروز، یاوران امروز عرصه سلامت‌

‌همت جهادی را می‌توان به زیبایی در عملکرد رزمندگان دیروز و جهادگران امروز مشاهده کرد، آنها که دیروز در خط مقدم جبهه‌ها جنگیدند و امروز در پشت جبهه سلامت.‌ این روزها سراسر کشور عرصه جهاد بلندهمتانی است که سربازان خط مقدم جبهه سلامت را تنها نگذاشته و هر یک به سهم خود برای سلامتی هم‌وطنان کوشش می‌کنند. کارگاه‌های تولید ماسک در اقصی نقاط استان اصفهان فعال است و نیاز روزانه مردم به لوازم بهداشتی توسط خود مردم تهیه می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟