کاهش جرائم خشن و مهم در نوروز 99 استان فارس / کرونا در فارس کنترل شد +عکس

به گزارش خبرنگار انتظامی رکنا، سردار رهام بخش حبیبی با تبریک سال نو و ایام شعبانیه در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در استان فارس گفت: استان فارس با توجه به اینکه به پایتخت تاریخی در جهان معروف است هر ساله توریست و گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این استان سفر می کنند و در بعد دیگری با توجه به امامزاده های زیاد نیز که در این استان وجود دارد برای بحث سیاحتی نیز مسافران زیادی به استان می آیند.

وی افزود: استان فارس نیز قطب درمانی کشور محسوب می شود با این 3 بعد مهم توریستی، سیاحتی و سلامت هر ساله حجم زیادی از مسافران به این استان سفر می کنند اما امسال با توجه به شیوع کروناویروس در کشور احتمال می رفت که کنترل و مهار مسافران و مردم در استان به سختی پیش برود اما همراهی و همکاری مردم شریف استان فارس باعث شد تا در مهار این بیماری در کشور نقش مهمی داشته باشیم.

سردار حبیبی ادامه با تشکر از مردم استان فارس به خاطر همراهی و همکاری در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی عنوان کرد: در همان ابتدا همه هتل ها، اماکن سیاحتی، زیارتی، پارک ها تعطیل شدند و مدیران اصناف نیز وارد عمل شده و اقدام به بستن بازارها و مراکز تجاری کردند که در این روند مردم همکاری چشمگیر و خوبی داشتند وهمگی این طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: پلیس با کسانیکه قصد داشتند هرمت شکنی کنند برخورد می کرد که در این طرح تعداد هزار خودرو که قوانین را رعایت نمی کردند اعمال قانون شده و جریمه کرد.

وی افزود: در این طرح با توجه به اینکه استان فارس شامل 36 شهرستان است 94 ایست بازرسی در مسیرهای ورودی شهرها تردد خودروها را کنترل کردند که در تعداد 300 خودرو که با سماجت سعی بر ورود به شهرها داشتند را توقیف کرد و تعداد یک هزار و 500 خودروی غیربومی نیز به شهرهای خودشان برگشت داده شدند و مانع ورود آنها به استان شدیم و تنها خودروهای خدماتی و بومی اجازه ورود به استان را داشتند.

سردار حبیبی اظهار داشت: ماموران در این ایست و بازرسی ها موفق به کشف 700 کیلو گرم انواع مواد مخدر و 700 میلیارد کالای قاچاق شدند.

این مقام انتظامی در خصوص مبارزه با احتکارکننده های مواد ضدعفونی کننده نیز گفت: ماموران در عملیات های میدانی و ویژه موفق به کشف 67 فقره احتکارکننده مواد ضدعفونی کننده به ارزش 50 میلیارد تومان شدند.

رییس پلیس استان فارس در خصوص کاهش تصادفات در استان گفت: نوروز امسال 60 درصد تردد ها در استان نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم که در همین راستا حوادث رانندگی 77 درصد، تصادفات فوتی 27 درصد و تصادفات جرحی نیز 53 درصد نسبت سال قبل کاهش داشته است.

سردار حبیبی در خصوص جرائم نیز گفت: جرائم مهمه و سرقت های خشن از قبل زورگیری و سرقت منازل شاهد کاهش بالای 50 درصدی نسبت به سال قبل بودیم اما جرائم خرد نسبت به سال قبل افرایش داشته است.

این مقام پلیسی اظهار داشت: ماموران در عملیات های دیگر به رصد فضای مجازی می پردازند و با کسانیکه اقدام به فروش اقلام سلامت محور غیرمجاز و انتشار به اخبار کذب می پردازند به صورت جدی برخورد می کنند.

وی در پایان عنوان کرد: مردم شریف استان فارس با رعایت قوانین و مقرراتی که از سوی سازمان ملی مبارزه کرونا و همراهی آنها با پلیس نقش مهمی در مهار شیوع این بیماری در استان کردند که قدردان آنها هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟