نجات 9 بال سهره طلایی از چنگال شکارچیان در الموت قزوین

به گزارش رکنا، مسؤول سرمحیط بانی الموت شرقی شهرستان قزوین روز یکشنبه در این رابطه اظهار داشت: ۲ شکارچی پرنده در الموت با چسب زدن به شاخه‌های درختان و استفاده از کومه و تور، ۹ سهره طلایی را زنده گیری کرده بودند.

مصطفی قندی افزود: شکارچیان با استفاده از ۲ سهره طلایی که به همراه داشتند، نظر سهره‌های دیگر را به محیط تله گذاری شده جلب می‌کردند و با پاشیدن دانه و استفاده از کومه، این پرندگان را به دام می‌انداختند.

به گفته این مسؤول، ماموران محیط بانی پس از کسب اطلاع از همیاران زیست محیطی مبنی بر فعالیت این شکارچیان سریعا به محل مورد نظر اعزام شده و توانستند این متخلفان محیط زیست و حیات وحش را دستگیر کنند.

قندی اظهار داشت: از شکارچیان یک قبضه سلاح شکاری بادی و ادوات شکار پرنده کشف و ضبط شد و در نهایت با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته مسؤول سرمحیط بانی الموت شرقی، سهره یکی از پرندگان نادر و کمیاب حیات وحش الموت است که همواره مورد هدف شکارچیان قرار می گیرد.

سهره یا فنج از خانواده پرندگان دانه خوار است که نوع طلایی آن به سهره آمریکایی نیز شهرت دارد.

بخش الموت شرقی شهرستان قزوین جزو مناطق حفاظت شده و شکار و تیراندازی ممنوع استان قزوین است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟