اقدامات وحشتناکی که زمانی عادی بودند + تصاویر

به گزارش رکنا، اگر فکر می‌کنید این روز‌ها مردم کار‌های عجیب و غریب می‌کنند، پس باید سری به تاریخ معاصر بزنید. آن وقت می‌بینید که اجداد ما کار‌های واقعا عجیب تری انجام می‌دادند. البته کار‌های آن‌ها در آن زمان قانونی بود. در این مطلب چیز‌های ترسناکی که در گذشته مجاز بودند را مشاهده می‌کنید.

درمان کوکائین

صد سال پیش، مردم این ماده را مضر نمی‌دانستند. برعکس، داروخانه‌ها کوکائین را بدون نسخه برای درمان سرفه و دندان درد می‌فروختند. کوکائین به عنوان آرام بخش برای کودکان هم توصیه می‌شد. به این ترتیب مثل سایر داروها، به طور گسترده تبلیغات می‌شد.

ارسال کودکان از طریق پست

چیز‌های خطرناکی که در گذشته عادی بوده‌اند (+عکس)

شاید خنده دار به نظر برسد، اما در آغاز قرن بیستم، آمریکایی‌ها بچه هایشان را به صورت کاملا قانونی از طریق پست ارسال می‌کردند. اگر وزن بچه‌ها بیشتر از وزن استاندارد بسته‌های پستی نبود، هزینه ارسال آن‌ها حدود ۱۵ سنت می‌شد. احتمالا این والدین «دلسوز» می‌خواستند با ارسال فرزندانشان از طریق پست مقداری پول صرفه جویی کنند.

قفس کودک در فضای باز

چیز‌های خطرناکی که در گذشته عادی بوده‌اند (+عکس)

در دهه ۱۹۳۰ این قفس‌های عجیب در خانواده‌های بریتانیایی رایج بودند. با کمک این قفس‌های خطرناک، وقتی مادران مشغول انجام دادن کار‌های خانه بودند، کودکان می‌توانستند هوای تازه بخورند. باور نکردنی است، اما از نظر آن‌ها این قفس‌ها امن بودند. واقعا نمی‌دانیم والدین آن زمان چه فکری می‌کردند؟

تارک دنیای باغ

چیز‌های خطرناکی که در گذشته عادی بوده‌اند (+عکس)

افراد ثروتمند اغلب تمایلات عجیبی دارند. اما در گذشته هوس‌های آن‌ها مردم را عذاب می‌داد. در قن هجدهم، داشتن یک فرد تارک دنیا که در باغ شما زندگی کند متداول بود. این فرد اجازه نداشت حمام کند یا ناخن‌ها و مویش را کوتاه کند. آن‌ها در یک غار دست ساز زندگی می‌کردند. مالکان همیشه آن‌ها را به بازدیدکنندگان نمایش می‌دادند و به «دکوراسیون زنده» باغشان افتخار می‌کردند.

اسباب بازی‌های رادیواکتیو

چیز‌های خطرناکی که در گذشته عادی بوده‌اند (+عکس)

در دهه ۱۹۵۰، تابش رادیواکتیو را چیز بی‌خطری می‌دانستند. این اسباب بازی‌های اتمی به عنوان آزمایشگاه‌های کوچک در گذشته واقعا پرطرفدار بودند. این مجموعه بازی شامل پولونیوم و اورانیوم واقعی می‌شد.

باغ‌وحش‌های انسانی

باغ وحش‌های انسان، مردم آسیا و آفریقا را به عنوان شاهد نظریه داروین نمایش می‌دادند. چنین سرگرمی شرم آوری سال‌های زیادی وجود داشت. در تصویر می‌توانید یک باغ وحش انسانی در بلژیک را در سال ۱۹۵۸ ببینید.

گردش تفریحی در بیمارستان‌های روانی

چیز‌های خطرناکی که در گذشته عادی بوده‌اند (+عکس)

با بیماران بیمارستان‌های روانی در گذشته بسیار بد رفتاری می‌شد. کارکنان این بیمارستان‌ها به ندرت به بیماران غذا می‌دادند، هرچند بستگان آن‌ها هزینه اقامت بیمارشان را پرداخت می‌کردند. اما این برای مالکان تیمارستان کافی نبود. آن‌ها یک کسب و کار کوچک راه انداخته بودند: بازدیدکنندگان علاقمند می‌توانستند با پرداخت مبلغ کمی از این افراد بیچاره به عنوان سرگرمی دیدن کنند و حتی آن‌ها را آزار دهند.

کلکسیون اعضای بدن

چیز‌های خطرناکی که در گذشته عادی بوده‌اند (+عکس)

امروزه فقط دیوانه‌ها اعضای بدن را جمع آوری می‌کنند. اما این کار یک سرگرمی استاندارد در گذشته بود که هیچ تنفری ایجاد نمی‌کرد: افراد مشهور و مورد احترام در خانه خود کلکسیون اعضای بدن انسان داشتند. حتی سربازان جمجمه دشمنان را به خانه می‌بردند. در تصویر زیر یک سرباز آمریکایی را در جنگ جهانی دوم می‌بینید که جمجمه سرباز ژاپنی را به خانه برده است.

سیگار کشیدن در دوران بارداری به تجویز پزشک

چیز‌های خطرناکی که در گذشته عادی بوده‌اند (+عکس)

سیگاری‌ها امروزه محدودیت‌های زیادی داند. اما ۷۰ سال پیش، پزشکان آمریکایی به بیماران باردار خود توصیه می‌کردند برای درمان یبوست خود سیگار بکشند؛ بنابراین زنی که تازه زایمان کرده بود اجازه داشت در بیمارستان سیگار بکشد. اگر هنوز پزشکان چنین دیدگاهی داشتند واقعا ترسناک می‌شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟