نخستین بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان گرمسیری اوز شناسایی شد

به گزارش رکنا، دکتر محمد حسین کریمی، حال بالینی این بیمار را مساعد توصیف و بیان کرد: او از روحیه خوبی برخوردار است و با مثبت شدن تست این بیمار در شهرستان اوز، شمار بیماران مبتلا به کرونا در منطقه جنوب فارس به ۲۹ نفر رسید که از این تعداد، ۲۶ بیمار متعلق به شهرستان لارستان، ۲ نفر شهرستان خنج و یک نفر در شهرستان اوز است.

انجام امور بهداشت و درمان شهرستان نوبنیاد اوز که در تابستان ۹۸ بر اساس مصوبه هیات دولت از بخش به شهرستان ارتقا یافت و همچنین شهرستان خنج بر عهده دانشکده علوم پزشکی لارستان است.

کریمی ادامه داد: از زمان شیوع این بیماری، مردم و تمام اصناف همکاری بسیار خوبی داشتند اما برای اینکه زنجیره ویروس قابل انتقال این بیماری قطع شود، مردم باید ضمن رعایت اصول بهداشتی همچنان در خانه بمانند.

او گفت: مردم با ارتباط بر قرار کردن با سامانه ارزیایی سلامت، می‌توانند وضعیت خود را مورد سنجش قرار دهند و تمام همکاران ما در بیمارستان‌ها آماده هستند و در هر یک از آنها یک بخش با چندین تخت به افراد مبتلا به این بیماری اختصاص یافته است.

شهرستان اوز در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز عصر پنجشنبه (هفتم فروردین ۹۹) اعلام کرد: با شناسایی۴۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس، شمار مبتلایان به این بیماری به ۶۳۳ نفر رسید.

به گفته عبدالرسول همتی، در ۲۴ ساعت گذشته، سه نفر فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در فارس گزارش شده است که با احتساب آنها تا کنون ۲۵ نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

او اظهار داشت: تاکنون ۲۲۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۱۸۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری، در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم‌بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 554177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟