حقایقی عجیب از دریاچه مرگ!

به گزارش رکنا، از قدیم می‌گفتند آب مایه حیات است. هر تمدن و زندگی در کنار آب‌ها شکل می‌گیرد. اما همین آب می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین پدیده‌ها برای زندگی بشر و دیگر موجدات زنده باشد. اگر اب سمی شود حیات را به خطر می‌اندازد. اما همین خودش یک پدیده نادر و جالب است که می‌تواند یک جاذبه‌ی گردشگری محسوب شود.

دریاچه مرگ سیسیل، یکی از سمی‌ترین و خطرناک‌ترین دریاچه‌های جهان است. آب این دریاچه ترکیبات شیمیایی دارد که بنا به تحقیقات صورت گرفته بالاترین میزان اسید سولفوریک در آن موجود است از همین رو هیچ زندگی در آن شکل نمی‌گیرد. برای مطالعه جزییات بیشتر از این دریاچه مرگ و مشاهده تصاویر بیشتر در ادامه مطلب با آکا همراه باشید.

منبعی که این اسید را وارد آب دریاچه می‌کند ۲ چشمه زیرزمینی مجزا است که در کف دریاچه قرار دارند، به این دریاچه می‌ریزد و آب آن را سمی می‌کنند.

همین مسئله باعث شده است که دریاچه مردگان یکی از مکان‌های دیدنی منطقه سیسیل ایتالیا بشود. البته این دریاچه از یک نظر دیگر هم حائز اهمیت است و بر هیجان بازدید از آن می‌افزاید. گویا گروه‌های مافیایی فعال در سیسیل ایتالیا سال‌ها از این دریاچه برای نابود کرد اجساد قربانیان خود استفاده می‌کردند. از این رو این دریاچه با تاریخ مافیای سیسیل ایتالیا که خیلی هم مشهور است ارتباط تنگاتنگی دارد.

بنا به شواهد موجود گروه‌های مافیایی سیسیل اجساد قربانیان خود را به این دریاچه پرتاب می‌کردند تا در آب اسیدی آن تمام جسد محو نابود شود. شاید یکی از دلایل نام گذاری این دریاچه به دریاچه مرک یا مردگان همین مسئله باشد. آب این دریاچه به قدری اسیدی و سمی است و مقدار خلوصیت اسید این دریاچه به میزانی است که هر چیزی را در خود حل می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 553639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟