آخرین وضعیت بیماران کرونایی در زنجان

به گزارش رکنا، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا در این استان یک‌هزارو ۱۸۳ نفر در مراکز درمانی بستری که تاکنون بخش عمده‌ای از این تعداد ترخیص شده‌اند و در زمان حاضر ۳۵۹ بیمار تحت مراقبت‌های لازم قرار دارند.

دکتر جواد تاج کی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: طی روز گذشته با افزوده شدن ۲۰ بیمار مثبت کرونایی مجموع بیماران این استان تاکنون به ۴۱۴ نفر رسیده است که همکاری مردم در کاهش تعداد مبتلایان بسیار اثر گذار است.

وی با اشاره به تامین اقلام پیشگیرانه بیماری کرونا در سطح استان نیز اضافه کرد: با کارهای انجام گرفته کمبودی در مورد این اقلام وجود ندارد، چرا که فاکتورهای صادر شده برای داروخانه‌ها برگشت داده شده که دلیل آن وجود اقلام یاد شده در داروخانه‌ها بوده است.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس، انواع ضد عفونی کننده ها در همه داروخانه های استان تامین و توزیع شده که این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

تاج کی افزود: یکی از معضلات نبود دستکش یکبار مصرف در داروخانه های این استان بود که با اقدامات انجام گرفته تولید و توزیع این مهم نیز از هفته گذشته آغاز شده و به حد نیاز در این مراکز موجود است.

وی اظهار داشت: امسال به لحاظ شرایط حاکم به تمامی داروخانه ها اجازه داده شد در تمامی ایام تعطیلات نوروزی فعال باشند و به خدمات رسانی مشغول باشند.

به گفته این مسؤول با توجه به شیوع بیماری کرونا همه داروخانه های استان در ایام تعطیلات نیز دایر بوده و ارائه خدمت می کنند و در این میان علاوه بر داروخانه های شبانه روزی ۱۵ داروخانه دیگر هم در شهر زنجان فعال هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: طی کارهای انجام گرفته در داروخانه های شبانه روزی استان نیز هر کدام ۲ هزار عدد ماسک توزیع شده و در دسترس مردم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود این روند در روزهای آینده ادامه داشته باشند، گرچه معتقدیم در خانه ماندن می تواند به قطع زنجیره بیماری کمک کند که در این صورت نیازی به استفاده از ماسک نیست.

تاج کی تاکید کرد: هم اکنون این استان به لحاظ توزیع اقلام پیشگیرانه بهداشتی کرونا در وضعیت مناسبی قرار دارد و شرایط کنونی رصد می شود که در صورت بروز کمبودها نیز به رفع آنها اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: پیک بیماری کرونا در این استان طی هفته گذشته بود اما احتمال دارد با گسترش شیوع این بیماری در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی اعلام شده از سوی مردم، بطور حتم مشکلاتی ایجاد خواهد شود که از جمله آن می توان به کاهش پذیرش در بیمارستان ها و کمبود نیروی انسانی اشاره کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون در بیمارستان های استان ظرفیت خالی برای پذیرش بیماران کرونایی وجود دارد و هنوز همه تخت ها اشغال نشده اند.

این مسؤول ادامه داد: نقاهتگاه های راه اندازی شده در حد استاندارد تجهیز شده اند که برای هر ۵۰ تخت پرستار و امکانات تجهیزاتی، دارو، پزشک و غیره در نظر گرفته شده و در این میان بیماران پس از ترخیص از بیمارستان نمی توانند در منزل باشند و در این مکان تا رسیدن به وضعیت ثبات تحت نظر قرار می گیرند.

در توزیع داروهای بیماران خاص مشکلی نداریم

رییس کمیته دارو و حفاظت فردی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا به وضعیت توزیع اقلام دارویی بیماران خاص در استان نیز اشاره کرد و گفت: داروهای مورد نیاز این بیماران تامین شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی ها، داروخانه های رجایی، پنج شهریور و هلال احمر داروهای بیماران خاص را توزیع می کنند و داروهای بیماران کرونایی نیز تامین و در بین بیمارستان های استان توزیع شده که تدابیر لازم برای تامین آن در صورت بروز کمبود اندیشیده شده است.

بر اساس آخرین آمارها و به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و یک هزار ۸۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و هشت هزار ۳۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: بر اساس یافته های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه ۸۳۷۶ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟