دعوای عجیب آلمان و آمریکا بخاطر واکسن کرونا / مردم مهم نیستند

روزنامه آلمانی ولت امروز، یکشنبه ١۵ مارس/٢۵ اسفند، به نقل از منابع دولتی آلمان نوشت که دونالد ترامپ اصرار شدیدی دارد که امتیاز تولید واکسن حاصل تحقیقات آلمانی ها را به انحصار کشور خود در آورد، اما با افشای این خبر، احتمال موفقیت او بسیار کم است.

شرکت آلمانی که برای ساخت واکسن کرونا تلاش می‌کند، "Curevak * نام دارد. سخنگوی وزارت بهداشت آلمان به روزنامه "ولت ام زونتاگ" گفته است که ما با این شرکت در تماس دائمی هستیم و مایلیم که اگر داروئی برای مقابله با کرونا در آلمان تولید می شود، در این کشور و در سراسر اروپا نیز قابل استفاده باشد.

از اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت آلمان چنین نتیجه گیری می شود که دونالد ترامپ تمایل دارد استفاده از دارو را به انحصار آمریکا در بیاورد.

شرکت کورو واک در شهر توبینگن آلمان واقع است. تارنمای یک شبکه رادیو تلویزیونی جنوب غربی آلمان در این مورد گزارش داده است: "آلمان و آمریکا بر سر واکسن کرونا که دانشمندان در توبینگن روی آن تحقیق می کنند دعوا دارند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند دانشمندان شرکت داروئی کورواک را که روی واکسن بالقوه ویروس کرونا تحقیق می کنند با پرداخت مبالغی هنگفت به ایالات متحده آمریکا جلب کند و یا دست کم استفاده انحصاری واکسن در حال تحقیق را برای آمریکا تثبیت کند. مقامات آلمانی هم برای جلوگیری از تحقق این هدف می کوشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟