۷۱ شهروند تاکستانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند

به گزارش رکنا،رضا طاهری روز دوشنبه افزود: با اقدامات همه جانبه کادر درمان و پزشکی شهرستان تاکستان، خوشبختانه تاکنون ۱۷۲ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ترخیص و متاسفانه ۶ نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه سه نفر از فوت شدگان ناشی از کرونا ساکن شهرستان تاکستان بودند، اضافه کرد: سه فوتی دیگر مربوط به شهرستان آوج و بویین زهرا بودند که برای مداوا به مراکز درمانی این شهرستان منتقل شده بودند.

طاهری به ۲ بیمارستان شفا و تامین اجتماعی برای بستری بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در تاکستان اشاره و یادآور شد: گرچه مراکز درمانی یاد شده وظیفه پذیرش بیماران از چهار بخش این شهرستان را عهده‌دار هستند اما با افزوده شدن بیماران سایر شهرها از جمله آوج، آبگرم، شال، ارداق و بویین زهرا شمار بیماران تحت درمان به طور چشمگیری افزایش یافته‌اند.

فرماندار تاکستان با بیان اینکه هم اکنون ۵۲ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند، گفت: خوشبختانه با اقدامات به موقع و مناسب از سوی کادر درمان و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و همچنین همراهی و همکاری سایر ادارات و نهادهای نظامی و انتظامی، اوضاع این بیماری در تاکستان تا حدود زیادی تحت کنترل است.

طاهری در خصوص ضدعفونی و گندزدایی مجتمع‌های مسکونی، اظهار داشت: با همکاری و همت نیروهای بسیج، سپاه و شهرداری، تمامی مجتمع‌های مسکن مهر شهرستان گندزدایی و ضدعفونی شده‌اند و در خصوص سایر اماکن این چنینی مانند فجر طلوع، لازم است که مدیران آن با مراجعه به شهرداری تقاضای اجرای عملیات گندزدایی را بکنند.

تاکنون، ۴۰۷ نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۷ نفر دیگر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

براساس آمارهای رسمی مبتلایان به کرونا در استان قزوین، ۱۷ درصد این بیماران مربوط به شهرستان تاکستان هستند.

شهرستان تاکستان در فاصله ۳۵ کیلومتری از مرکز استان قزوین قرار دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟