شناسایی هکر حساب های بانکی در سپیدان

به گزارش رکنا ، سرهنگ احمد فداکار اظهار داشت: در پی شکایت ۵ نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آن ها، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس فتا پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی و فنی و جمع آوری مدارک و مستندات لازم، عامل این سرقت‌ها را شناسایی کردند.

فداکار افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم از طریق طراحی و ساخت پایگاه خرید آنلاین جعلی، اطلاعات حساب و رمز دوم کارت عابر بانک شاکیان را به دست آورده و به این شیوه توانسته از حساب آن‌ها برداشت کند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان گفت: پس از شناسایی هویت متهم توسط ماموران، این شخص در مخفیگاهش دستگیر کردند که وی در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اقرار و اقدامات لازم برای بازگرداندن وجه مسروقه به شاکیان انجام گرفت.

سرهنگ فداکار با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم با توجه به گستردگی روش‌های به دست آوردن اطلاعات حساب توسط مجرمان سایبری، در اسرع وقت با مراجعه به بانک ها‌ی مربوطه نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف برای حساب خود اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟