کرونا و تهدید جدی غفلت از بهداشت آرایشگاه‌ها

به گزارش رکنا، به گفته رئیس سازمان بهداشت جهانی کرونا ویروس ما را وارد وادی ناشناخته‌ای کرده که غلبه بر آن نیازمند مدیریت تهدید کرونا ویروس است چراکه مدیریت تهدید از تهدید کرونا ویروس مهم‌تر است.

برخی مشتریان بدون هیچ وسیله بهداشتی و برخی دیگر با ماسک ساده وارد سالن آرایشگاه می‌شدند و مهم‌ترین توصیه وزارت بهداشت مبنی بر رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، رعایت نمی‌شد.

با توجه به این‌که در شرایط کنونی پیدا کردن محلول ضدعفونی‌کننده محیط به این سادگی امکان‌پذیر نیست و از طرفی هزینه‌های تهیه آن برای آرایشگاه‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست و نبود این مواد و پد الکلی در آرایشگاه‌های پلدختر و سالن‌های زیبایی در این شرایط می‌تواند خطرآفرین باشد.

بنابراین مسئولان ذی‌ربط به وضعیت آرایشگاه‌ها نظارت بیشتری داشته و تدابیری بی اندیشند تا این مواد در اختیار این مکان‌ها قرار گیرد زیرا نبود دستکش و ماسک و اصلاح سر و صورت مشتری بدون رعایت نکات بهداشتی زنگ خطری برای این مهمان ناخوانده است.

استفاده از وسایلی مانند قیچی، موچین، حوله، نخ، دستکش، ماسک و از این قبیل و رعایت نکردن بهداشت در آرایشگاه‌ها زنگ خطری است که کرونا ویروس می‌تواند پلدختر را فراگیرد.

مسئولان ذی‌ربط، بدانند استفاده از تجهیزات آرایشگاهی یک‌بارمصرف از جمله مواردی است که در آرایشگاه‌های پلدختر رعایت نمی‌شود بنابراین هیچ‌چیز به‌اندازه سلامتی شهروندان اهمیت ندارد لذا تا دیر نشده نظارت و کنترلی بر آرایشگاه‌های سطح شهر داشته باشند.

مسئولان برای آرایشگاه‌های پلدختر مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش تهیه و تأمین کنند زیرا نشستن مشتریان در فاصله کمتر از یک متر و ارتباط آرایشگر و مشتری در فاصله بسیار اندک و تجمع افراد در یک محیط سربسته احتمال ابتلا به کرونا ویروس را بیشتر می‌کند و در شرایط فعلی به تعویق انداختن دریافت خدمات آرایشی و زیبایی در سالن‌های آرایشگاه‌های مردانه و زنانه پلدختر تا ریشه‌کنی کامل کرونا منطقی‌ترین و درست‌ترین اقدام است، در غیر این صورت این آرایشگاه‌ها به مکان‌های پرخطر تبدیل خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟