اجاره دهندگان خانه به غیربومی ها در زنجان جریمه می شود

به گزارش رکنا، فتح‌الله حقیقی در جلسه مشترک شورای تأمین و ستاد پیشگیری از کرونای استان زنجان افزود: شرایط در وضعیت اضطرار قرار دارد و مردم باید بدانند حضور در اماکن پرتردد و شلوغ موجب انتقال سریع ویروس کرونا خواهد شد.

وی با قدردانی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی بیمارستان‌ها تأکید کرد: ما با اقدامات پیش‌بینی‌شده توانستیم ابتلا به بیماری کرونا را در استان زنجان سه هفته به عقب بیندازیم و از این فرصت برای تجهیز بیمارستان‌ها و تولید اقلام موردنیاز استفاده کردیم به‌ طوری‌که هفته گذشته ۵۰۰ هزار ماسک توزیع‌ شده است و از هفته آینده دو شرکت صنعتی اسپری‌های ضدعفونی‌کننده را به‌اندازه نیاز استان تولید و در اختیار تعاونی غذا و دارو قرار خواهند داد.

مقام عالی دولت در استان زنجان بابیان اینکه ۲ هفته بسیار سخت و حساس در پیش داریم، از مردم خواست توصیه‌ها را جدی بگیرند و بهترین راه برای کنترل شیوع بیماری کرونا، ماندن در منزل و پرهیز از حضور در بازار و مراکز خرید است.

حقیقی تاکید کرد: برای نوروز هیچ برنامه‌ای در استان نداریم و از پذیرش مهمان معذوریم. نیروی انتظامی نباید اجازه ورود خودروهای سایر استان‌ها به داخل شهر را بدهند و از شنبه تمام اماکن تاریخی، تفریحی، هتل‌ها و مهمان‌پذیرها تعطیل است.

استاندار زنجان گفت: جان مردم برای ما در اولویت است و اصناف نیز باید نهایت همکاری را برای تعطیلی واحدهای صنفی و مراکز پرتجمع به‌منظور حفظ سلامتی مردم انجام دهد و از معتمدین و علمای شهر نیز می‌خواهیم با توجه به سرایت و انتقال سریع این ویروس طبق بیانات رهبر معظم انقلاب به توصیه‌های پزشکی عمل کنند و لازم است نمازهای جماعت نیز در مساجد تا اطلاع ثانوی اقامه نشود.

برخورد با شایعه‌سازان فضای مجازی، جلوگیری از تجمعات و ازدحام مردم در خیابان‌ها و اماکن تجاری، نظارت بر نحوه پخت نان در نانوایی‌ها، تحت نظر داشتن زندان‌ها و پادگان‌ها و همچنین سوخت‌گیری خودروها توسط اپراتورهای پمپ‌بنزین از دیگر توصیه‌های استاندار زنجان به اعضای شورای تأمین به کنترل بیماری کرونا در شهر بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش کادر درمانی استان برای مقابله با بیماری کرونا در استان گفت: باید مسئولیت‌ها جدی‌تر گرفته شود و با توجه به هشداری که در این جلسه داده شد مردم خودشان باید تمام موارد را رعایت کنند چراکه مسئولان در حد توان در میدان هستند و خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی خاتمی اظهار کرد: آرامش را در جامعه حفظ کنیم و با بالا بردن روحیه مردم و البته همراهی آن‌ها و توجه به توصیه‌های بهداشتی و ایمنی می‌توانیم این ۲ هفته سخت را پشت سر بگذاریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟