شایعه پراکن های کرونا زیر ذره بین قانون هستند

به گزارش رکنا ، امید رضایی سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان منوجان گفت: در شرایط کنونی که کشور درگیر بیماری کرونا است، در صورت مشاهده هر گونه شایعه پراکنی با افرادی که اقدام به تشویش اذهان عمومی می‌کنند، برخورد قاطع قضایی می‌شود.

او افزود: شهروندان به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار موثق را از منابع رسمی دریافت کنند.

رضایی تصریح کرد: تصمیمات مختلفی، از جمله: تعطیلی بازار در روز‌های اخیر و برگزار نکردن مراسم ختم، عروسی و لغو جلسات و همایش‌ها از سوی شورای تامین شهرستان گرفته شده که لازم است مردم با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند.

او بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، ضروری است مردم موارد بهداشت فردی و عمومی را بیش از پیش رعایت کنند و توصیه‌های بهداشتی را که از سوی وزارت بهداشت و رسانه‌های معتبر ارائه می‌شود، به صورت جدی مدنظر قرار دهند.

رضایی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا از حضور غیر ضروری در مراجع قضایی خودداری کنند.

او به شهروندان توصیه کرد: در روابط اجتماعی و فعالیت‌های روزانه خود، تمامی موارد بهداشتی را با دقت رعایت کرده و به دیگران نیز آموزش دهند و از عبور و مرور غیر ضروری در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد جداً پرهیز کنند.

دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان منوجان با بیان اینکه مراجع قضایی یکی از مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد شهروندان است، تاکید کرد: این ادارات به دلیل مراجعه زیاد، شدیداً در معرض پخش این ویروس قرار دارند به همین دلیل لازم است شهروندان امور پرونده و اطلاع از وضعیت آن را از طریق سامانه ثنا پیگیری کنند.

او با اشاره به اینکه در مجموعه دادگستری و دادسرای منوجان تمامی موارد بهداشتی رعایت شده و ضدعفونی روزانه انجام می‌شود، افزود: با این حال به شهروندان توصیه می‌کنیم تا حد ممکن از مراجعه غیرضروری به مراجع قضایی خودداری کنند.

رضایی بیان‌کرد: لازمه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی و عمومی است و باید نسبت به این موضوع فرهنگ سازی صورت گیرد.

او از همراهی مردم و کارکنان شبکه بهداشت و درمان که در راستای پیشگیری از بیماری کرونا خدمات ارائه می‌دهند، قدردانی کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟