دستگیری عامل انتشار شایعه فوتی ویروس کرونا در شیراز

به گزارش رکنا،  سرهنگ "حشمت سلیمانی"  گفت: طی رصد‌های انجام شده در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ترویح شایعه و انتشار کلیپی مبنی بر کشته شدن اولین نفر در شیراز بر اثر بیماری کرونا منتشر کرده بود شناسایی گردید.

وی گفت: این فرد اقدام به انتشار کلیپی در فضای مجازی کرده بود که در آن شخصی به علت مبتلا بودن به بیماری کرونا فوت می‌کند که در واقع این کلیپ مربوط به کشور دیگری بوده است و این اقدام مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است.

سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند، خاطر نشان کرد: در همین راستا هویت متهم توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به دستگیری وی اقدام شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: از عموم هم استانی‌های عزیز انتظار می‌رود برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به خبرگزاری های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان‌های مرتبط با این موضوع مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.

سرهنگ "سلیمانی" افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن 07121827805 یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟