به گزارش رکنا، مجتبی عطایی روز پنجشنبه یکم اسفند ماه اظهار کرد: برادم علی عطایی در هنگام تعمیرات، توسط یک دستگاه لودر زیر گرفته شده و جان خود را از دست داده است، برادرم اپراتور بوده و نه راننده لودر و در اتفاق افتاده هنوز برای ما واضح نیست قصور حادثه از چه سمتی بوده است. هم اینک مشغول برگزاری آیین تعزیه هستیم و پس از آن ماجرای حادثه را پیگیری می‌کنیم.

یونس بهره‌مند مدیر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان خواف نیز مطرح کرد: فردی که دچار این حادثه شده بود قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخته بود و پیکر متوفی تحویل خانواده‌اش شد.

همچنین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خواف به ایسنا گفت: از حدود 36 پروانه بهره‌برداری در معادن سنگ آهن سنگان، 11 شرکت فعال هستند.

محمود صنعتی پیرامون رعایت ایمنی در معادن سنگ آهن سنگان خواف افزود: در شرکت‌هایی که بالای 20 نفر نیروی انسانی دارند مسئول فنی و مسئول ایمنی مجزا هستند اما شرکت‌های زیر آمار 20 نفر، مسئول فنی و ایمنی یک نفر است.

وی بیان کرد: شرکت مزبور جزء شرکت‌های پلاسری و دارای نیروی انسانی زیر 20 نفر است و موضوع فوت این کارگر معدنی از سوی دستگاه‌های مختلف در حال پیگیری است و از سمت ما نیز این قضیه به وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش شد.

در ادامه رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز اظهار کرد: 21 هزار کارگر بیمه شده در 4200 کارگاه خواف مشغول به کار هستند.

جلیل ذاکری در خصوص اقدامات اداره برای ارتقای سطح ایمنی کار در کارگاه‌ها گفت: کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت در کارگاه‌ها شکل گرفته و دوره‌های آموزش کارگران هم به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت بر ایمنی کارگران بر عهده کارفرما است و خوشبختانه رخداد حوادث در خواف نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر است.

ذاکری عنوان کرد: گزارش این حادثه از سوی بازرس اداره تهیه می‌گردد و در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است حدود 3 ساعت پیش نیز سه نفر از کارگران یک شرکت معدنی در اثر انفجار کپسول گاز مصدوم شدند.

علی افکار مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف با تایید این مطلب به ایسنا گفت: مصدومان پس از انتقال به بیمارستان مورد معاینه قرار گرفتند که دو نفر پس از معالجه مرخص شدند و یک نفر دیگر برای ادامه روند درمانی به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟