به گزارش رکنا، محمد اسماعیل مطلق معاون بهداشت در امور مدیریت خطر و حوادث طبیعی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت استان گیلان اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی قوی و ریزش برف و کولاک شدید راه بسیاری از روستا‌های استان گیلان قطع شده است. همچنین تعدادی از مراکز بهداشت و خانه‌های سلامت آسیب دیده است.

او ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۲۲۴ مرکز ارائه دهنده خدمات در استان گیلان مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به بیماران و مصدومان هستند که ۷ مرکز جامع خدمات سلامت، ۷۵ خانه بهداشت، ۲ آموزشگاه بهورزی، یک ستاد و یک پایگاه بهداشتی بر اثر ریزش برف و بهمن آسیب دیده است.

معاون بهداشت در امور مدیریت خطر و حوادث طبیعی وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر واکسن‌های مورد نیاز مردم در سراسر استان گیلان موجود است و از تمام آن‌ها به خوبی مراقبت شده و در صورت نیاز امکان جابجایی آن‌ها به محلی بهتر وجود دارد.

مطلق با اشاره به اینکه تعداد ۱۶ مرکز به طور شبانه روزی به مراجعه کنندگان و مصدومان احتمالی خدمات بهداشتی و درمانی با سطح کیفی خوبی ارائه می‌دهند، تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱ مرکز بیتوته در سطح استان گیلان وجود دارد و خدمات در مراکز شبانه روزی و بیتوته به طور مستمر حتی در روز‌های تعطیل ارائه می‌شود. امروزه بیشتر مراکز ارائه دهنده خدمات، در حال خدمت رسانی به مردم هستند و تعداد پرسنل پایگاه‌های بهداشت که به دلیل بسته بودن راه‌های ارتباطی آن پایگاه بهداشتی تعطیل بود در ستاد شهرستان یا نزدیک‌ترین مرکز مشغول به فعالیت هستند.

انتقال ۱۶۵ مادر باردار پرخطر به مناطق امن

او افزود: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی تعداد ۱۶۵ مادر باردار پرخطر به مناطق امن منتقل شده و ۲۳ زایمان انجام گرفته است.

معاون بهداشت در امور مدیریت خطر و حوادث طبیعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۱۱ مادر باردار توسط تیم سلامت در منزل به دلیل بسته بودن راه‌ها، ویزیت شده‌اند، گفت: تا صبح امروز ۷ هزار و ۹۴ ویزیت در سطح استان گیلان انجام شده و ۸ هزار و ۱۵۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و دیگر مراکز مراجعه کرده‌اند. ۱۹ هزار و ۷۹۱ خدمت ارائه شده است.

مطلق ادامه داد: تعداد یک هزار و ۵۷۰ کلر سنجی از شبکه آب آشامیدنی انجام گرفته است و از یک هزار و ۸۷۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازرسی شده است.

او یادآوری کرد: برقراری نظام مراقبت بیماری‌ها، جمع آوری اطلاعات بیماران تحت پوشش جهت پیگیری، ثبت سندروم‌های پانزده‌گانه و مراقبت از موارد مشکوک، مراقبت از مسافران در پایگاه‌های مراقبت از بهداشتی مرزی طی ۴۸ ساعت گذشته و تزریق ۲ هزار و ۴۴۹ مورد واکسیناسیون در تمام مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت از جمله اقدمات عملکرد واحد مبارزه با بیماری‌ها طی روز‌های گذشته در سطح استان گیلان محسوب می‌شود.معاون بهداشت در امور مدیریت خطر و حوادث طبیعی وزارت بهداشت بیان کرد: در سطح استان گیلان ۷۸ مورد مشکوک شبه آنفلوآنزا و ۷۶ مورد شدید تنفسی، ۸ مورد اسهال حاد و ۱۷ مورد سرفه مزمن به ثبت رسیده، اما به طور کلی اوضاع بیماری‌ها تحت کنترل و رصد دقیق است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟