به گزارش رکنا، احمدرضا زارع مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس گفت: شهرستان کوار با داشتن ۳۵ هزار راس دام سنگین، یکی از مراکز عمده پرورش دام در استان فارس است که از این تعداد حدود ۱۴ هزار راس مربوط به روستای فتح آباد و دو روستای مجاور آن است که پرورش و نگهداری دام در روستا‌های ذکر شده به شیوه سنتی است.

او بیان کرد: با توجه به پرواری بودن این دام‌ها، طبیعتا ورود و خروج دام به تعداد زیاد صورت می‌گیرد و در پرورش دام، آن هم به شیوه سنتی و با تراکم بالا در یک منطقه روستایی احتمال تلفات به دلایل مختلف وجود دارد.

زارع اظهار کرد: از آنجائیکه واحد‌های سنتی پرورش دام بدون مکان مناسب جهت دفن لاشه دام‌های تلف شده است، به همین منظور و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره دامپزشکی شهرستان کوار و با همت دهیاری روستا‌های مذکور، مکانی جهت دفن بهداشتی لاشه دام‌ها در نظر گرفته شده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بیان کرد: متاسفانه برخی دامداران لاشه دام‌های تلف شده را در خارج از محل تعیین شده رها کرده و ارتباط دادن لاشه‌ها به تلفات ناشی از بیماری شاربن تکذیب می‌شود.

زارع گفت: با بررسی به عمل آمده از گذشته تا به امروز بیماری شاربن در شهرستان کوار مشاهده نشده و ضمن اینکه همین تعداد لاشه‌های موجود نیز با نظارت اداره دامپزشکی شهرستان کوار و همکاری مسئولین دهیاری به روش بهداشتی معدوم سازی و دفن شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟