کشف راز قتل مومیایی 2600 ساله فاش شد

به گزارش رکنا،مومیایی 2600 ساله که به «تاکابوتی » شهرت دارد در زمان مرگ یک زن جوان 20 ساله بوده که با ضربات چاقو به پشتش جان سپرده است.

مطالعات انجام شده نشان میدهد که این زن اسرارآمیز یک مومیایی مصری است که در شهر اقصر امروز زندگی می کرد و علت مرگش برای دهه ها ذهن محققان را درگیر خود کرده بود.

اکنون پس از سالها تحقیق بر بدن این زن مومیایی پرده از اسرار مرگ وی برداشته شد.

تاکابوتی عجیب که بخشی از اندام هایش در گذر زمان به خوبی حفظ شده نشان می دهد که زنی بلند قامت بوده که از پشت با ضربه چاقویی به ناحیه قلبش جان سپرده است.

دکتر «باب لوینس» از تیم تحقیقاتی در این ارتباط گفت:« با استفاده از نرم افزار مدرن زخم ناشی از اصابت چاقو را در پشت مومیایی کشف کردیم. ما از سال 1835 میلادی یعنی زمان کشف مومیایی در حال انجام تحقیقات هستیم یافته های اخیر بسیار هیجان انگیز است.اکنون تاریخچه کاملی از آزمایش و تجزیه و تحلیل روی مومیایی داریم. قلب مومیایی کاملا چروکیده درون بدن و در قسمت تهتانی سینه اش پیدا شد که با گذر زمان تغییر شکل داده و روی زخم را گرفته بود اما فن آوری جدید در نهایت موضوع را برای ما روشن کرد. موهای خرمایی و مجعد مومیایی پشت سرش نیمه جمع شده و حالتی مرتب داشت.اکنون علت مرگ را می دانیم اما انگیزه این جنایت روشن نیست و هنوز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.»

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 540661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟