خلیج فارس طوفانی در راه است

به گزارش رکنا ، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از افزایش سرعت باد‌های غربی و مواج شدن دریا از عصر امروز خبر داد.

مرضیه سی سی پور گفت: با تاثیر موج ناپایدار از ساعات بعدازظهر ابتدا در جزایر غربی استان (کیش و لاوان)، به تدریج تنگه هرمز (لارک و هنگام) و تا ساعات شب در کلیه مناطق دریایی وزش باد شدید جنوبی غربی - شمال غربی خواهیم داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

او با اشاره به اینکه سرعت وزش باد به ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید، افزود: با توجه به مواج بودن دریا و ناایمن بودن سفر‌های دریایی توصیه می‌شود از تردد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: شرایط نامساعد دریایی تا اواخر روز دوشنبه در مناطق دریایی خلیج فارس، تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان تداوم خواهد داشت و از صبح روز سه شنبه از میزان سرعت وزش باد کاسته خواهد شد.

سی سی پور افزود: به تدریج از ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط استان افزایش ابر خواهیم داشت که احتمال بارش پراکنده طی روز دوشنبه در برخی نقاط شرقی و شمالی پیش بینی می‌شود.

او گفت: از لحاظ دمایی فردا در برخی نقاط استان کاهش نسبی دمای کمینه (بین ۱ تا ۳ درجه) پیش بینی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟